شناسهٔ خبر: 114515 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

واریز آورده اولیه ۲۷ هزار متقاضی مسکن نهضت ملی در قم

نهضت ملی قم10 سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم از واریز آورده اولیه ۲۷ هزار متقاضی قمی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، روح الله حسینی اظهار کرد: در فاز ششم طرح نهضت ملی مسکن ۹۲۱۹۳ هزار متقاضی در استان قم موفق به نام نویسی شده اند که تا کنون  ۸۶ درصد آن ها پالایش شده اند.

وی افزود: تا کنون به ۳۰۷۸۰ متقاضی پیامک واریز آورده اولیه ارسال شده است که طبق آخرین گزارش ها، حدود ۲۷ هزار تن موفق به واریز آورده اولیه شده اند.

به گفته سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در صورت عدم واریز طی مهلت اعلامی(۱۵ روز)، ثبت نام متقاضی به حالت و وضعیت رد درخواست تغییر خواهد کرد.

حسینی در خصوص جانمایی و مکان ساخت پروژه ها  توضیح داد: تمامی متقاضیان فاز شش و بخشی از متقاضیان فاز پنج در اراضی ۵۶۰ هکتاری و سایر اراضی که به مرور به طرح اضافه خواهند شد تخصیص می شوند.

وی با بیان این که آورده اولیه تمامی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است توضیح داد: آورده اولیه متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری طی دو مرحله ۲۰ میلیون تومانی اخذ خواهد شد و متقاضی می بایست پس از دریافت پیامک شماره حساب، سریعا آورده اولیه را واریز کند.زمان واریز آورده ۲۰ میلیون تومانی مرحله دوم مشخص نیست و متعاقباَ اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری تصریح کرد: برخلاف سایر کلانشهرها که در شهرهای جدید ساخت و ساز انجام می شود، در شهر قم در داخل محدوده شهر، ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی انجام می شود که هم اکنون برای حدود ۴۰ هزار متقاضی با کمبود زمین مواجه هستیم و با بازپس گیری اراضی مهلت سپری شده، برای تمامی متقاضیان حائز شرایط مسکن احداث می شود.

حسینی گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه کار پالایش و تعیین تکلیف اولیه متقاضیان به اتمام برسد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان در پایان خاطر نشان ساخت: مبنای آورده متقاضی، قیمت تمام شده هر مترمربع ساخت است که تسهیلات وام از این هزینه ها کم می شود.