شناسهٔ خبر: 114554 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

افزایش ۲۳ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته/ ثبت بیش از ۹۵۹ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ طی یکماه

تردد مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش ۲۳ درصدی ترددهای بین استانی وسایل نقلیه در تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته و ثبت بیش از ۹۵۹ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ طی یکماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ علی اکبر آشوری، مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این که در تیرماه امسال تردد بین استانی وسایل نقلیه افزایش داشت، گفت: تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در تیرماه امسال ۶۶ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۱۲۸ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به تیر ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه خرداد ماه سال جاری دو درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در خصوص تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نیز عنوان کرد: تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نسبت به تیرماه سال ۱۴۰۰، ۲۸ درصد افزایش داشته که نشان دهنده افزایش سفرها در بازه زمانی تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به خرداد ماه جاری، سه درصد افزایش داشت که به دلیل سفرهای تعطیلات و سفرهای تابستانی در تیرماه ۱۴۰۱ بود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به کمترین و بیشترین میزان تردد بین استانی وسایل نقلیه بیان کرد: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در تاریخ ۱۶ تیرماه با دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۴۱ تردد به ثبت رسیده و کمترین تردد در تاریخ ۱۳ تیرماه با یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۷۵ وسیله نقلیه انجام شده است.

آشوری افزود: در تیرماه سال جاری تردد ورود و خروج نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های هرمزگان ۴۵ درصد، قم ۴۴ درصد و مازندران با ۳۹ درصد بیشترین افزایش را داشتند و استان‌های لرستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به ترتیب با پنج درصد، شش درصد و ۹ درصد کمترین افزایش تردد را در بین استان‌های کشور به ثبت رساندند.

وی در خصوص آمار استفاده‌کنندگان کاربران جاده‌ای از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در تیرماه اعلام کرد: در این مدت تعداد ۹۵۹ هزار و ۳۸ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد، از این تعداد ۷۰۷ هزار و ۳۴۸ تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

آشوری  همچنین از ارسال ۵۶ هزار و ۵۰۷ پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه ماه قبل دو درصد کاهش را نشان می‌دهد، همچنین بیشترین سهم تماس ها از کل تماس برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های مازندران، البرز، اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: سهم پاسخگویی ستاد از تماس های ۱۴۱ برابر است با ۴۶ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه های استان ها ۵۴ درصد اعلام شده است که متوسط مدت پاسخگویی ۱۰۴ ثانیه بود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص بازدید کاربران جاده‌ای از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ نیز گفت: کل بازدید کاربران از وب سایت ۱۴۱ در تیرماه ۱۴۰۱، ۴۱۱ هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه خرداد ماه ۷۴ درصد کاهش داشت؛ همچنین کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در تیرماه امسال، ۱۸۳ هزار درخواست بود که نسبت به ماه قبل ۳۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.