شناسهٔ خبر: 114563 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد؛

درخواست ۴ شناور برای تردد از بوشهر به دوحه در جریان جام جهانی فوتبال/ آمادگی کامل زیرساخت‌ها برای تردد دریایی از نیمه مهر ۱۴۰۱ به قطر

شناور مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از ارائه درخواست ۴ شناور به منظور تردد از بوشهر به دوحه در دوره جام جهانی خبر داد و اعلام کرد: از نیمه دوم مهرماه تمام زیرساخت‌های لازم به منظور انجام ترددهای دریایی از بوشهر به دوحه آماده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر و همکاری‌های دریایی و بندری با کشور میزبان، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی و مالکان شناورها به منظور همکاری‌های دریایی و بندری در جریان برگزاری جام جهانی قطر صورت گرفته و ایجاد زیرساخت‌های مورد نظر در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۲۵ مرداد سال جاری، پاکات مناقصه بهینه سازی سالن مسافری بندر بوشهر را در دستور کار داریم و پس از انتخاب به صورت سه شیفته فعالیت‌ها در این زمینه پیش می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه ۲ پست اسکله مربوط به پایانه مسافری بین المللی دریایی بوشهر تا پایان مرداد ماه سال جاری آماده می‌شود، بیان کرد: در عین حال لایروبی مربوط به پایانه مسافری تا عمق ۸ متر انجام شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب بیان اینکه مالکان ۲ شناور رو-رو پسنجر و ۲ کشتی کروز درخواست تردد دریایی از بوشهر به دوحه را داشته‌اند، اعلام کرد: نیمه دوم مهرماه سال جاری تمام زیرساخت‌های لازم برای سفرهای دریایی به منظور پشتیبانی از جام جهانی قطر در بندر بوشهر، آماده می‌شود و هیچ گونه مشکلی در ارتباط با سالن مسافری و اسکله‌ها وجود ندارد و ترددها به بهترین شکل ممکن قابل انجام است.