شناسهٔ خبر: 11457 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد:

رتبه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ترانزیت مواد نفتی/ سهم 38 درصدی بندر امام در ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی

بندر امام خمینی(ره)،بزرگ‌ترین بندر فعال ایران مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به عنوان مرز خروجی ترانزیت، ٧٨درصد از سهم ترانزیت مواد نفتی را به خود اختصاص داده و رتبه ی نخست را در این زمینه حفظ کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، عبداللهی با اشاره به ترانزیت دو میلیون و ١٥ هزار و ٩٠٤ تن فرآورده های نفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری از مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این مجتمع بزرگ بندری ضمن فراهم آوردن بستر مساعد برای فعالیت های بخش خصوصی، موفق شده است به عنوان مرز خروجی تـــرانزیت، رتبه ی نخست ترانزیت فرآورده های نفتی را تثبیت کند.

وی افزود: حجم ترانزیت نفتی کشور طی پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر دو میلیون و ٦١٣ هزار تن بوده است که ٧٨ درصد آن  از مرز خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شده و حاکی از شکوفایی فعالیت های ترانزیتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون ترانزیت فرآورده های نفتی کشور است.

عبداللهی در تشریح دلایل رونق فعالیت های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری اظهار کرد: برخورداری از مزیت نزدیکی به کشور عراق و فراهم آمدن بستر های مناسب توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، موجب جلب توجه سرمایه گذاران جهت ایجاد امکانات و تأسیسات تخلیه و بارگیری مکانیزه  برای  فرآورده های نفتی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بهره گیری از توان تخصصی و فنی نیروی انسانی  کارآمد و آموزش دیده و تجهیزات مدرن و پیشرفته را از جمله دیگر  عواملی برشمرد  که موجب استقبال روز افزون فعالان حوزه ترانزیت در این مجتمع بندری و در نتیجه  شکوفایی این نوع فعالیت شده است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بین بخشی دستگاه های متولی بازرگانی کشور، هم افزایی نهاد های ذیربط در این زمینه برای تقویت روز افزون ترانزیت و بهره گیری از ظرفیت های کشور به ویژه بنادر استان خوزستان را عاملی پیش برنده در شکوفایی فعالیت های ترانزیتی برشمرد.

عبداللهی یادآور شد: سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از کل ترانزیت  کشور اعم از کالاهای نفتی و غیر نفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری ٣٨ درصد بوده است که نشان از جایگاه مهم این بندر بزرگ تجاری در زمینه ی ترانزیت دارد.

نظر شما