شناسهٔ خبر: 11458 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

حناچی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

سایه سنگین قدرت بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان/ امکان اعمال نفوذ تصمیمات صاحبان قدرت بر نظام ساخت‌وساز/ صحت و سلامت ابلاغیه قابل دفاع است

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن حمایت از ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی اعمال نفوذ تصمیمات صاحبان قدرت را بر نظام ساخت و ساز انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: به طور حتم حضور صاحبان قدرت بر تصمیمات سازمان نظام مهندسی ساختمان سایه می‌اندازد.

پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در بیان نقطه‌نظرات خود راجع به ابلاغیه جدید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع شرکت کارکنان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها در انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و عضویت در شورای انتظامی با تاکید بر اینکه اصل ابلاغیه قابلیت انکار ندارد، گفت: به طور حتم حضور صاحبان قدرت و شخصیت‌های حقوقی در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بر عملکردها و فعالیت‌های این حوزه سایه می‌اندازد و می‌تواند تصمیماتی که از سوی این سازمان برای نظام ساخت و ساز اخذ می‌شود را تحت‌تاثیر قرار دهد. اگرچه که این حضور می‌تواند جنبه‌های مثبت فراوانی از جمله جنبه‌های حمایتی و پشتیبانی نیز داشته باشد اما در عین حال این که چنین قابلیتی می‌تواند آثار منفی نیز ایجاد کند انکارناپذیر است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نکات مثبت و منفی توامان این ابلاغیه افزود: حضور افراد قدرتمند می‌تواند به قدرتمندشدن سازمان نظام مهندسی ساختمان بینجامد. همچنین اگر فضا به گونه‌ای باشد که ناسالم عمل شود می‌تواند به ضرر ساخت و ساز در کشور و همینطور سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد بدین معنا قدرت می‌تواند بر عملکرد این سازمان سایه بیندازد.

-----------------------------------------------------------------------------------

ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در راستای استقلال سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را اینجا ببينيد.

-----------------------------------------------------------------------------------

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با اعلام حمایت از ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی گفت: ابلاغیه می‌تواند زمینه‌های هماهنگی بیشتری را فراهم کند و قطعا بهبود عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان آثار فراوانی را در نظام ساخت‌وساز کشور به جای خواهد گذاشت.

حناچی در پایان افزود: اصل ابلاغیه قابل دفاع است و در درازمدت می‌تواند به صحت و سلامت ساخت و ساز و بهبود آن در کشور ختم شود. /

نظر شما