شناسهٔ خبر: 114580 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

۲۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین آماده بهره‌برداری و افتتاح در هفته دولت/ اشتغال‌زایی برای ۱۸۸ نفر در پروژه‌های راهداری

افتتاح جاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از قابل بهره‌برداری بودن ۲۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: پروژه‌های مذکور سبب ایجاد شغل موقت برای ۱۸۸ نفر شد.

جواد حق‌لطفی،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری ۲۰ پروژه راهداری و حمل و نقل استان افتتاح خواهد شد، گفت:‌ در این ایام، افتتاح در شهرستان قزوین اجرای روکش حفاظتی آزادراه قزوین-کرج و کنارگذر به طول ۱۰ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ هزار میلیون تومان و لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اصلی سگزآباد-دانسفهان به طول شش کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیون تومان را در شهرستان بوئین زهرا در دستور کار داریم.

وی بهسازی و آسفالت راه فرعی زین‌آباد_قلعه‌گنجی به طول هشت کیلومتر را یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح این اداره کل در هفته دولت خواند و عنوان کرد: این محور از توابع شهرستان بویین زهرا بوده و اعتبار هزینه شده برای این پروژه هشت هزار و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. همچنین بهسازی و آسفالت راه روستایی فشالنج به طول ۴.۵ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: زیرسازی و آسفالت دو کیلومتر از راه روستایی قازانداقی در شهرستان تاکستان، به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیون تومان و بهسازی و آسفالت راه روستایی مندرآباد به میزان ۱.۵ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

حق‌لطفی همچنین از بهسازی و آسفالت راه روستایی سخص آباد به طول سه کیلومتر خبر داد و گفت: کل اعتبار هزینه شده برای این محور نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین زیرسازی آسفالت راه روستایی حصار ولیعصر به طول سه کیلومتر نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در هفته دولت خواهد بود که برای آن نیز سه هزار و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین از بهسازی و آسفالت راه روستایی خرم پشته_رضی‌آباد به طول ۴.۵ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: برای این محور که از توابع آبیک است، هفت هزار میلیون تومان و برای بهسازی و آسفالت یک‌ونیم کیلومتر از مسیر روستایی بکندی از توابع کوهین یک هزار و و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد:‌ برای بهسازی و آسفالت سه‌ونیم کیلومتر از راه روستایی زعفران در آبیک بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیون تومان و بهسازی و آسفالت محور قزوین-الموت به طول ۱۶ کیلومتر اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیون تومان هزینه شده است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

حق لطفی در ادامه از تعریض، زیرسازی و آسفالت محور آلتین کش_سیردان خبر داد و تصریح کرد: برای این محور که در بخش طارم سفلی قرار دارد، اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است‌.

وی افزود:‌ لکه‌گیری و روکش محور قدیم قزوین-رشت به طول شش کیلومتر با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیون تومان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور طرازان-طوینان به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور قزوین-بویین زهرا به طول پنج کیلومتر در محدوده پل شاه‌عباسی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیون تومان، لکه‌گیری و روکش دو کیلومتر از محور شامی شاپ-دانسفهان در محدوده شال با مبلغی حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان و لکه‌گیری و روکش آسفالت محور اک_خرم آباد به طول دو کیلومتر با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیون تومان از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به اینکه این پروژه‌ها به صورت موقت ۱۸۸ اشتفال‌زایی را رقم زده‌اند، تاکید کرد: تعریض زیرسازی و آسفالت محور کلمین-عباسک به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر دو هزار و چهارصد میلیون تومان و لکه‌گیری و روکش آسفالت آزادراه قزوین-رشت به طول شش کیلومتر در محدوده پل حسین‌آباد تا پل نیکوئیه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده که در هفته مذکور افتتاح می‌شود.