شناسهٔ خبر: 114586 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش شدت ناپایداری جوی آخر هفته در جنوب ایران/تداوم وزش بادهای شدید در شرق و جنوب‌غرب/ هوای تهران خنک‌تر می‌شود

تگرگ کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش شدت ناپایداری جوی برای آخر هفته در جنوب کشور از احتمال رخداد تگرگ در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۴ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا فردا در جنوب سیستان‌وبلوچستان، رشد ابر، وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدو برق رخ می‌دهد. برای روزهای پنجشنبه و جمعه با شدت یافتن ناپایداری‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و حتی در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: طی چند روز آینده در شرق و برخی مناطق جنوب‌غرب، تداوم وزش بادهای شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده که در منطقه زابل به شکل طوفان شن و خاک است.

به گفته وی، بخش‌های شرقی دریای عمان نیز برای آخر هفته مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف دارد که در اواسط روز وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است. امروز و فردا هوای تهران گرم خواهد بود اما برای روزهای چهارشنبه تا جمعه هوای پایتخت کاهش می‌یابد.