شناسهٔ خبر: 114593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تشریح کرد؛

نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان

محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نحوه ثبت نام خانه های سازمانی در سامانه املاک و اسکان را مرحله به مرحله و با بیان کامل جزئیات تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه درباره مراحل ثبت نام خانه های خالی در سامانه املاک و اسکان گفت: کسانی که در خانه های سازمانی سکونت دارند ابتدا باید به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد و در ادامه با انتخاب گزینه "ورود به سامانه" وارد این صفحه شوند، در این بخش شماره تلفن همراه خود را وارد کنند تا پیامک کد فعالسازی برای آنها ارسال شود و حتما بایدتوجه داشته باشند که مالکیت شماره تلفن همراه باید متعلق به فرد اظهارکننده باشد .

وی ادامه داد: مرحله اول به تایید یا ویرایش محل سکونت فعلی فرد در حال ثبت نام اختصاص دارد. چنانچه آدرس نمایش داده شده صحیح باشد، گزینه "تایید"را انتخاب کنند و اگر آدرس آنها نیاز به ویرایش و تغییر داشت گزینه "عدم تایید"را بزنند. در صفحه کدپستی، کدپستی صحیح محل سکونت خود را وارد کنند و در صورت عدم اطلاع از کدپستی خانه خود، از گزینه "یافتن کدپستی"اسنفاده نمایند. با انتخاب گزینه "بررسی کدپستی" آدرس مربوط به کدپستی وارد شده نمایش داده می شود.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم الزام است نوع مالکیت خود را مشخص نمایند. از آنجاکه خانه های سازمانی در مالکیت یک شخص حقوقی یا همان سازمان مربوطه است، این گزینه باید انتخاب شود.
مرحله سوم وارد کردن اطلاعات مالک و یا مالکیت است. برای خانه های سازمانی نوع مالک حقوقی یا سازمانی محسوب می شود بنابراین با انتخاب این گزینه الزام است شناسه ملی سازمان مربوطه را وارد نمایند. در صورت عدم اطلاع از شناسه ملی سازمان مربوطه، از گزینه "یافتن شناسه ملی " می توانند کمک بگیرند.

محبت خواه افزود: مرحله چهارم اطلاعات ملک محل اقامت است در این بخش مواردی نظیر متراژ، طبقه و شماره واحد باید ثبت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: در مرحله پنجم که به اطلاعات اقامت مربوط می شود تنها الزام است تاریخ شروع اقامت خود در سکونتگاه اظهارشده را وارد نمایند.

وی در پایان گفت: برای عبور از مرحله ششم هم صرفا به شناسه قبض برق خانه نیاز است. اگر انشعاب برق خانه یکپارچه است و برای هر واحد مجزا نیست از مدیریت مجموعه شناسه قبض برق کل مجتمع را دریافت کرده و در این بخش وارد نمایند.مرحله هفتم و آخر پیش نمایش اطلاعاتی است که در مراحل گذشته ثبت نموده اید. چنانچه همه اطلاعات نمایش داده شده صحیح و مورد تایید باشد، گزینه "ثبت نهایی" را بزنید. در پایان نیز با اضافه شدن ملک محل سکونت در بخش اقامتگاه ها، ثبت خانه سازمانی با موفقیت انجام شده است.

وی از شهروندان استان تهران خواست تا با وارد کردن این اطلاعات یاری رسان دولت در شناسایی دقیق خانه های سازمانی و تعیین تکلیف آنها از طریق سامانه جامع املاک و اسکان باشند.