شناسهٔ خبر: 114607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

ساکنین در خانه‌های سازمانی استان اصفهان اطلاعات اقامتگاهی خود را ثبت کنند 

سامانه املاک و اسکان کشور - اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بیان نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در سامانه املاک و اسکان کشور، گفت: ساکنین در خانه‌های سازمانی استان اصفهان اطلاعات اقامتگاهی خود را ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: ساکنین در خانه‌های سازمانی استان اصفهان با ورود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir نسبت به ثبت اطلاعات اقامتی خود اقدام کنند.  

وی در خصوص نحوه ثبت نام خانه‌های سازمانی در این سامانه اذعان داشت: فرد اظهار کننده اطلاعات، با وارد کردن شماره تلفن همراه خود در سامانه و پس از دریافت کد فعالسازی از طریق پیامکی که برای وی ارسال می‌شود می‌تواند وارد سامانه شود.  

وی با تاکید براینکه مالکیت شماره تلفن همراه می‌بایست متعلق به خود شخص باشد گفت: مرحله اول این فرآیند به تایید یا ویرایش محل سکونت فعلی اختصاص دارد که صحیح یا نادرست بودن آدرس نمایش داده شده در سامانه را می‌توانند با انتخاب گزینه‌های تایید و یا عدم تایید مشخص کنند.   

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در این سامانه تمهیداتی اندیشیده شده است تا در صورت عدم اطلاع ساکنین در خانه‌های سازمانی از کدپستی خانه، با انتخاب گزینه (یافتن کدپستی)، بتوانند کدپستی محل سکونت خود را دریافت و مشاهده کنند.  

وی گفت: در مرحله بعدی با توجه به اینکه خانه‌های سازمانی در مالکیت یک شخص حقوقی یا همان سازمان مربوطه است می‌بایست گزینه (شخص دیگری مالک است) را انتخاب کنند، که با انتخاب آن فقط لازم است شناسه ملی سازمان مربوطه وارد شود، در اینجا نیز در صورت عدم اطلاع از شناسه ملی سازمان مربوطه از گزینه یافتن شناسه ملی می‌توانند کمک بگیرند.  

کحال‌زاده افزود: لازم است اطلاعات محل سکونت و اقامتی نیز در این سامانه وارد شود همچنین برای ثبت شناسه قبض برق در صورتی که انشعاب برق خانه یک پارچه است و برای هر واحد مجزا نیست می‌بایست شناسه قبض برق کل مجتمع وارد شود.  

وی گفت: ساکنین در خانه‌های سازمانی در صورت ورود صحیح اطلاعات با انتخاب گزینه ثبت نهایی، مراحل ثبت ملک محل سکونتشان (خانه سازمانی) به اتمام می‌رسد و در پایان ملک محل سکونت در بخش اقامتگاه‌ها اضافه می‌شود.