شناسهٔ خبر: 114609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان:

۲۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان تسهیلات بانکی را اخذ کردند

نهضت ملی مسکن - زنجان.jpg رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با اعلام این خبر که تاکنون ۲۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان تسهیلات بانکی را اخذ کردند، گفت:  استان زنجان جزو استانهای برتر از حیث اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور می باشد.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، با بیان اینکه در قانون جهش مسکن، ساخت ۴ میلیون مسکن طی چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده است، گفت: سهم ابلاغی برای ساخت مسکن از محل طرح نهضت ملی مسکن برای استان زنجان بیش از ۷۰ هزار واحد برای چهار سال تعیین شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۸ هزار واحد سهم بخش شهری است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: همچنین ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است که در این میان سالانه ۵ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان ساخته خواهد شد.

کردلو تاکید کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و ۹ هزار واحد مسکونی نیز بخش بافت فرسوده اختصاص داده شده است.

 ۴۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان در دست اجرا است

وی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۰  پروژه در دست اجرا است، ابراز داشت: بیشتر این پروژه ها در مناطق شرق و غرب زنجان در دست اجرا است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون ۲۱ پروژه در شهر زنجان موفق به انعقاد مشارکت مدنی با بانک شده اند, گفت؛ میزان این تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است.

کردلو با بیان اینکه تسهیلات براساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تخصیص می‌یابد، متذکر شد: تسهیلات در چهار مرحله به پروژه‌ها تزریق می‌شود، در مرحله فونداسیون ۱۰ درصد، اتمام سازه ۴۰ درصد، اتمام سفت کاری ۲۵ درصد و اتمام نازک کاری هم ۲۵ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی متذکر شد؛تاکنون ۲۸ پروژه نهضت ملی مسکن در استان تسهیلات بانکی را اخذ کردند.