شناسهٔ خبر: 114612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۵ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

انجام ۴۵۰۰ مورد کنترل ناوگان مسافربری جاده‌ای استان کرمان قبل از آغاز سفر

4500 مورد كنترل ناوگان مسافربري جاده اي استان كرمان قبل از آغاز سفر رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان از کنترل و نظارت بیش از ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده ای قبل از حرکت ناوگان و آغاز سفر در محل پایانه های مسافربری حوزه شمال استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، سهند شفق گفت: در حال حاضر تعداد ۸۷۵ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یکهزار و ۳۴۵ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۲ هزار و ۳۱۶ دستگاه سواری کرایه بین شهری در استان کرمان کار جابجایی مسافر را انجام می دهند و به منظور افزایش ضریب ایمنی ناوگان مسافر، بیش از ۴۵۰۰ دستگاه از این وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ مردادماه سالجاری مورد کنترل و نظارت فنی قرار گرفتند که در این راستا تعداد ۱۲۰ مورد تخلف شناسایی و متخلفین به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی شدند.

شفق افزود: علاوه بر این طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حاملین مواد خطرناک ، اتوبوس ها ، مینی بوس های برون شهری و سایر وسایل نقلیه عمومی نیز به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه در محورهای مواصلاتی، پرخطر و پر تردد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنترل های قبل از سفر و کنترل های میدانی، ناوگان مسافری از حیث رعایت موارد ایمنی مانند به همراه داشتن تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش نشانی ، ترمز ، لاستیک ، اسناد و مدارک حمل و نقلی ، صدور صورت وضعیت مورد بازرسی قرار می گیرند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات ، مدیریت ایمنی، ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای ، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا قرار دارد.

شفق خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی دراستان در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ , ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمان در پایان یادآور شد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان کرمان خواهد بود.