شناسهٔ خبر: 114660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

مصوبات سفر رییس جمهور به قم در حوزه راه و شهرسازی به جدیت پیگیری می شود

سفر وزیر راه و شهرسازی به قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در جریان سفر دی ماه سال ۱۴۰۰رییس جمهور به استان قم، مبلغ ۱۹۹ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل چهار پروژه در دست اجرای این اداره کل اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، محمد صادقی اظهار کرد: از مجموع ۳۵ مصوبه سفر رییس جمهور به استان قم در حوزه فعالیت ها و ماموریت های وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۲۳ مصوبه مربوط به این اداره کل است که بخش عمده آن در حال پیگیری و اقدام است.

وی افزود: مبلغ ۴۹ میلیارد تومان برای بهسازی و احداث محور قم - نیزار(کیلومتر ۳۰تا ۳۸) اختصاص یافت که ۳۸ میلیارد تومان از آن تاکنون دریافت شده است و بیش از ۵ میلیارد تومان قیر به پروژه ترزیق شد.

صادقی در خصوص موانع و مشکلات پیش رو در این پروژه توضیح داد: احداث ۱۵ کیلومتر راه به همراه دو دستگاه پل در خروجی قلعه چم و روبروی امامزاده عبدالله که نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در خصوص مصوبه محور قم- جعفریه گفت: تکمیل ۱۳ کیلومتر راه در محور قم- آوه و احداث تقاطع علی آباد از دیگر مصوبات استان در حوزه راه و شهرسازی بود که ۷۰میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای این پروژه مصوب شده است.

صادقی در خصوص مشکلات این پروژه اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان است که اعتبار دریافت شده سال ۱۴۰۰شامل ۲۹میلیارد تومان نقد و ۱۰ میلیارد تومان قیر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، اختصاص۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث تقاطع غیر همسطح میدان ورجان  در مسیر جاده  قم- کهک، را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان دانست که تاکنون ۴۳ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

صادقی گفت: با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات احداث باند دوم محور قم- کهک به طول ۱۳ کیلومتر از میدان ورجان تا پردیسان با مبلغ اولیه ۱۷۲ میلیارد تومان را در خردادماه سال جاری آغاز شد.

صادقی در خصوص مصوبه مربوط به بافت فرسوده قم اشاره کرد: برای پشتیبانی از محلات با هدف بازآفرینی و پروژه های اطراف حرم مطهر و بافت فرسوده و سکونتگاهای غیر رسمی و زیر دکل های فشار قوی برق، اراضی ۴۸ هکتاری ، ۳۲ هکتاری و ۳ هکتاری (مستند به مصوبه قبلی هیات وزیران) به ستاد بازآفرینی استان قم تفویض اختیار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم طرح ساماندهی اطراف امامزاده موسی مبرقع(ع) مورد توجه قرار داد و گفت: برای ساماندهی منازل اطراف امامزاده مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است که عملیات اجرایی آن طی یک ماه گذشته با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

صادقی در پایان خاطر نشان ساخت: تسریع در اجرای پروژه آزادراهی شهید سلیمانی، بررسی احداث کانال پردیسان، جمع آوری ریل های متروکه، ساماندهی اراضی حاشیه شهر قم، تعیین تکلیف منوریل، تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، راه دسترسی به نمایشگاه بین المللی، اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان، در حوزه دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی و موضوعات مربوط به این وزارت خانه در استان قم بود.