شناسهٔ خبر: 114668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان :

۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران از راه آسفالته برخوردارند

مازندران- جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت:حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان تصریح کرد: شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالت در کشور ۵۳ درصد بوده که این رقم در مازندران ۵۷ درصد است.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان ،تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است، اظهار داشت: از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ۷ هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار ۴۰۰۰ کیلومتر آن درمناطق کوهستانی است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است.

جهانیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی است افزود: از آنجایی که که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است ،نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راههای روستایی در دست اجراست ، اظهار داشت :به دلیل تراکم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمینه ایجاد راههای روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محورهای روستایی گام موثری برای مردم شریف روستاها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آنها بیش از اینهاست برداریم.