شناسهٔ خبر: 114670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون در استان انجام شد:

مرمت و بازسازی ۱۷ دستگاه پل در محورهای اصلی و روستایی استان خراسان شمالی

پل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از مرمت و بازسازی ۱۷ دستگاه پل با ۱۰ هزار میلیون ریال اعتبار در محورهای اصلی و روستایی استان از ابتدای سال تاکنون و ثبت مشخصات ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه آبرو و پل در سامانه مدیریت نگهداری پل های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: پروژه مرمت و بازسازی ۴۰ دستگاه پل، طی سال جاری در محورهای فاروج، جنگل گلستان و همچنین پل ۷ دهانه در گرمه اجرا می شود که ۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار برای آن ها پیش بینی شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال، چند نوبت بازدید دوره‌ای توسط کارشناسان این اداره کل از پل‌ها و بازگشایی ورودی و خروجی و تنقیه و مرمت جزئی پل ها انجام می شود.

وی اظهارکرد: همچنین وضعیت پل ها با توجه به سامانه bms  (طبق بازدید میدانی و ثبت تصاویر خرابی پل ها) رصد و در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت، بازسازی و اولویت بندی  انجام می شود که در همین راستا تاکنون مشخصات ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع آبرو و پل در این سامانه ثبت و ۷۳۵ دستگاه پل باقی مانده تا نیمه شهریور ماه جاری اقدام خواهد شد.  

وی با بیان این که مرمت و بازسازی ۸ دستگاه پل در محورهای استان در حال اجراست، ادامه داد: مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها به خصوص در فصل بارش، مانع انسداد مسیرهای ارتباطی می شود و زمینه تردد روان در جاده‌ ها را فراهم می‌کند.

شهامت، همچنین درباره پل های در حال احداث اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵ دستگاه پل در محورهای استان به بهره برداری رسیده است و ۸ دستگاه پل دیگر نیز در محورهای استان در حال ساخت است که در شهرستان مانه و سملقان ۳ دستگاه پل در محور خرتوت_یموق و یک دستگاه پل در محور حصه گاه، در شهرستان راز و جرگلان یک دستگاه پل در غلامان و یک دستگاه پل در کیلو پنجه و در شهرستان بجنورد یک دستگاه پل در محور اخلی دنگل و یک دستگاه پل در محور آقا نبی در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.