شناسهٔ خبر: 11473 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

افتتاح اولین لکوموتیو تحویلی از پروژه ۱۰ دستگاه لکوموتیو «جی ای»/ آخوندی: خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو را در دستور کار داریم/ بازسازی لکوموتیوهای خارج از خط توسط مهندسان ایرانی

اولین لکوموتیو تحویلی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح اولین لکوموتیو تحویلی از پروژه ۱۰ دستگاه لکوموتیو «جی ای» گفت: خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو باری و مسافری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر به استان البرز صبح امروز پنجشنبه ۱۲ شهریور ماه از کارخانه بازسازی لکوموتیو البرز بازدید به عمل آورد و اولین لکوموتیو تحویلی از پروژه ۱۰ دستگاه لکوموتیو «جی ای» را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین پس از این افتتاح در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ دستگاه لکوموتیو داریم که تعداد ۲۰۰ دستگاه خارج از خط بوده و فعال نیستند.

وی با بیان این‌که لکوموتیوها ارزش پولی بسیار بالایی دارند گفت: هر لکوموتیو ۳.۲ الی ۳.۴ میلیون یورو قیمت دارد و بازسازی این لکوموتیوها بسیار اقتصادی و به صرفه است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو از ۲۰۰ دستگاه لکوموتیو خارج از خط در دست تعمیر اساسی هستند. این لکوموتیوها بیش از ۲۰ سال کار کرده‌اند و با بازسازی می‌توانند ۱۸ سال دیگر در خطوط ریلی کشور فعال باشند.

 

آخوندی قیمت تمام شده بازسازی لکوموتیوهای خارج از خط را ۴۰ درصد قیمت خرید یک لکوموتیو نو عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه مهندسان ایرانی این توانایی را دارند که از صفر تا ۱۰۰ بازسازی لکوموتیوها را انجام دهند.

آخوندی ادامه داد: کارخانه بازسازی لکوموتیو تا به امروز خدمات بسیار خوبی را ارائه داده است و حدود ۲۸۰ دستگاه لکوموتیو را بازسازی کامل کرده است و ۱۲۰ دستگاه لکوموتیو دیگر نیز در دست بازسازی دارد.

وزیر راه و شهرسازی از نیاز شبکه ریلی کشور به لکوموتیوهای بیشتر خبر داد و اعلام کرد: خرید ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو باری و مسافری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و طی مذاکراتی که با طرف‌های خارجی داریم امیدواریم بتوانیم این تعداد لکوموتیو را تامین کنیم./

نظر شما