شناسهٔ خبر: 114783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان:

۱۲ پروژه راهداری هفته دولت در ایلام به بهره برداری می رسد

مهندی چشمه خاور مدیرکل ایلام مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: امسال همزمان با هفته دولت ۱۲ پروژه راهداری در نقاط مختلف این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور با بیان اینکه برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، اظهار داشت: مرمت، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی، راه فرعی و اصلی و احداث راه روستایی از جمله پروژه هایی است که هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: تعریض و روکش آسفالت محور های سرطاف، ایلام - حمیل (محدوده شباب)، راه های شهرستان آبدانان و ایوان، راه روستایی قجر و چشمه، خوشادول، بان خشک، ریزوند، از جمله پروژه هایی هستند که در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: اصلاح نقاط حادثه خیز راه های شهرستان ملکشاهی، نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهرستان هلیلان و چوار و بازسازی پل ها و ایمن سازی محور آبدانان - مورموری از دیگر طرح های افتتاحی در هفته دولت هستند.

چشمه خاور اضافه کرد: عملیات خط کشی بیش از پنج هزار کیلومتر خط کشی جاده (سه خطه) در تمام محورها آغاز شده و ۱۶۰ کیلومتر دیگر هم در سطح بزرگراه ها انجام می شود.

وی به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی(ع) گفت: احداث ۲۱ هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در پایانه برکت و پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی با قرار دادی بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در حال اجرا هست که تمام تلاش این اداره کل این است تاقبل از اربعین آماده شود.