شناسهٔ خبر: 114820 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان انجام شد؛

رایزنی وزیر راه و شهرسازی در اسلام آباد با وزرای پاکستان/آمادگی ایران و پاکستان برای توسعه ارتباطات ریلی و دریایی جهت تسهیل تجارت مرزی

دیدار قاسمی با وزرای پاکستان وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزرای دریانوردی و راه‌آهن پاکستان دیدار و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش حمل و نقل گفتگو کرد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزرای دریانوردی و راه آهن این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش حمل و نقل گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رستم قاسمی در بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان به اسلام آباد سفر کرده، امروز در حاشیه‌ای کمیسیون با «فیصل سبزواری» وزیر دریانوردی و «خواجه سعد رفیق» وزیر راه‌آهن کشور میزبان به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور همسایه ازجمله راهکارهای توسعه مناسبات تجاری از طریق گسترش شبکه حمل و نقل دریایی و ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در این دیدارها با تاکید بر اهمیت نقش شبکه حمل و نقل در تحقق اهداف مشترک تجاری و اقتصادی آمادگی خود را برای توسعه ارتباطات ریلی و دریایی جهت تسهیل تجارت مرزی را اعلام کردند.

مقامات پاکستانی نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دو کشور در بخش‌های مختلف بویژه ترانزیت کالا در منطقه تاکید کرده و خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه بنادر و شبکه‌های ریلی شدند.

بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که از روز گذشته در اسلام آباد آغاز شده بود، امروز با امضای چندین تفاهمنامه همکاری میان دو کشور همسایه در بخش‌های تجاری و اقتصادی پایان یافت.