شناسهٔ خبر: 114823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

سفر مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی به گلستان موجب توسعه فعالیت های صنفی و فرهنگی شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان زمینه ساز و توسعه دهنده ی اقدامات فرهنگی و صنفی شده است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ (گلستان)،مهدی ملک اظهار کرد: در ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان مجموعاً ۱۹۰ نفر از جامعه ایثارگری و شهادت مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در اداره کل راه و شهرسازی حضور دارند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: دولت سیزدهم تدابیر خوبی برای ارزش گذاری به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران اندیشیده که تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران یکی از اقدامات است.

وی افزود: در وزرات راه و شهرسازی نیز این قانون در حال اجرا بوده و مفتخربم که اعلام کنیم در اداره کل راه و شهرسازی، مبحث  تبدیل وضعیت تحقق ۱۰۰ درصدی داشته است.

ملک همچنین تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی انعقاد تفاهمنامه ای با بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان، در راستای تخصیص زمین به ایثارگران بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در جریان این تفاهم نامه مجموعاً به یک هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران گلستانی، قطعه زمینی تحویل داده می شود که در روزهای اخیر اولین مرحله واگذاری به ۲۰۰ نفر از ایثارگران انجام شد.

وی افزود:  یک هزار و ۲۰۰ قطعه از این اراضی در شهرستان گرگان و ۳۰۰ قطعه در شهرستان بندر ترکمن وجود دارد.

ملک ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین عملکرد خوبی در حوزه فرهنگی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران داشته که برگزاری اولین یادواره شهدای ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی،  یکی از این اقدامات بود.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: سفر سه روزه مردانیان مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان زمینه ساز و توسعه دهنده ی اقدامات صنفی و فرهنگی در ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان شد.

وی افزود: به واسطه حضور مردانیان در گلستان در روزهای اخیر تجدید دیداری با خانوادههای شهدا، ایثارگران و جانبازان ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی گلستان داشتیم که این دیدارها مستمر خواهد بود.

ملک در انتها اظهار کرد: همچنین در راستای برگزاری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی مصوب شد، تا سایت های مسکن طرح نهضت ملی به نام مقدس شهدای معزز گلستان مزین شوند.