شناسهٔ خبر: 114830 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به نفتکش ایرانی/ آماده شدن زیرساخت‌ها برای تردد دریایی به قطر/ پایان لایروبی کانال آشوراده تا اوایل شهریور ١٤٠٢

بندر بوشهر انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به نفتکش ایرانی، آماده شدن زیرساخت‌ها برای تردد دریایی به قطر، پایان لایروبی کانال آشوراده تا اوایل شهریور ١٤٠٢، آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر و افزایش ۶۶ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آغاز انتقال نفت توقیف شده ایران در یونان به نفتکش ایرانی

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات بازگرداندن نفت توقیف شده کشتی لانا تحت پرچم جمهوری اسلامی در یونان از شب گذشته خبر داد.

آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر، آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر را تشریح کرد و گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام شد و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹، نسبت به خروج کالاها از بندر و فروش آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبادرت می‌شود.

آمادگی کامل زیرساخت‌ها برای تردد دریایی از نیمه مهر ۱۴۰۱ به قطر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از ارائه درخواست ۴ شناور به منظور تردد از بوشهر به دوحه در دوره جام جهانی خبر داد و اعلام کرد: از نیمه دوم مهرماه تمام زیرساخت‌های لازم به منظور انجام ترددهای دریایی از بوشهر به دوحه آماده خواهد شد.

رشد ۱۷ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری و جهش ۲۱ درصدی تردد شناورها در بندر جاسک

رییس اداره بندر و دریانوردی جاسک گفت: ۱۱۲ هزار تن کالا در بندر جاسک تا نیمه مرداد ماه سال جاری توسط ۳۴۰ فروند شناور تخلیه و بارگیری شده است.

پایان لایروبی کانال آشوراده تا اوایل شهریور ١٤٠٢

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: طبق برنامه تعیین شده تا اوایل شهریور ١٤٠٢ لایروبی کانال آشوراده به پایان می‌رسد.

آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر خبر داد و اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۹ کشتی از بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد.

افزایش ۶۶ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: در ۴ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۹ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۵۰ درصدی سوانح دریایی در پهنه آبی شرق هرمزگان

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: آمار سوانح دریایی در پهنه آبی شرق خلیج فارس و دریای عمان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت کالا از طریق بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای حوزه CIS جهت توسعه ترانزیت کالا، از رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت انواع کالا در سال جاری در بندرامیرآباد خبر داد.