شناسهٔ خبر: 114872 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با اجرای ویژه برنامه‌های «راه حسین، راه نجات است تا ابد» صورت گرفت؛

احیای سبک زندگی دینی با محوریت مکتب حسینی در تمام شهرهای جدید

راه حسین، راه نجات است تا ابد ویژه برنامه‌های ماه محرم با عنوان «راه حسین، راه نجات است تا ابد» در شهرهای جدید با شکوه‌تر از سنوات گذشته و با هدف احیای سبک زندگی دینی در شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ایام شهادت حضرت ابا عبدالله‌ الحسین (ع) و اصحاب با وفای ایشان، مراسم و برنامه‌های فرهنگی هنری و عزاداری محرم با شکوه‌تر از سنوات گذشته با هدف احیای سبک زندگی دینی با محوریت مکتب حسینی در تمام شهرهای جدید ایران برگزار شد.

دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در همین راستا با استفاده از فضای معنوی ماه محرم و با هدف فرهنگسازی و هویت بخشی به جامعه، برنامه جامع ماه محرم را با عنوان «راه حسین» ابلاغ کرده بود.

شهرهای جدید سراسر کشور بر اساس دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده، برنامه‌های مناسبتی ماه محرم را با هدف تقویت معنویت در زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی بیشتر با مکتب امام حسین به عنوان الگویی برای زندگی خانوادگی، فردی و اجتماعی و هویت بخشی به جامعه از طریق فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار کردند.

هویت‌بخشی به قشر نونهال و نوجوان در هیئات عزاداری، وحدت میان اقوام مختلف با استفاده از ظرفیت ماه محرم، نقش‌گذاری بانوان و آقایان در هویت بخشی جامعه دینی محور از دیگر اهداف این برنامه بوده است.

رویکرد اصلی محرم امسال در شهرهای جدید ترویج مکتب فکری و عملی امام حسین (ع) در زندگی شهروندان شهرهای جدید بوده که خانواده رکن اصلی این رویکرد است. برگزاری هیئات محله محور، اجتماع محور و مسجد محور از مهمترین رویکردهای عزاداری در شهرهای جدید بوده است.

برگزاری نخستین سوگواره کشوری شعر شهرهای جدید

همچنین در خبری دیگر در همین رابطه، نخستین سوگواره کشوری شعر شهرهای جدید با محورهای مشخص از تاریخ ۲۲ مرداد تا ۵ مهرماه برگزار می‌شود.

احیای سبک زندگی دینی با محوریت مکتب حسینی در تمام شهرهای جدید

این سوگواره در دو بخش شعر (قالب‌های کلاسیک) و تصنیف (سرود و نوحه) با محورهای راه حسین، عفاف و حجاب، پایداری و مقاومت و سبک زندگی حسینی برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته علاقمندان می‌توانند آثار خود را از ۲۲ مردادماه لغایت ۵ مهر به صورت شعر در قالب فایل word و تصنیف به صورت صوت و متن به همراه نام و نام خانوادگی، نشانی، شهر محل سکونت و شماره تماس از طریق پیام رسانها به شماره ۰۹۳۹۶۶۷۸۳۷۵ ارسال نمایند.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، تاریخ اعلام نتایج این سوگواره ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که به آثار برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس اعطا خواهد شد.