شناسهٔ خبر: 11488 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گلایه‌های غرضی از وضعیت موجود در نظام مهندسی ساختمان

اختلافات زیادی بین اعضای نظام مهندسی ساختمان وجود دارد / قانون‌مداری و مقررات نوین در بستر اجتماعی شکل بگیرد

محمد غرضی محمد غرضی با انتقاد از وضعیت موجود بین اعضای نظام مهندسی ساختمان گفت: اختلافات زیادی بین اعضای نظام مهندسی ساختمان وجود دارد اما تکلیف بهره‌برداران در این میان مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رئیس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دانشگاه شهید بهشتی گفت: جامعه ایران در سال‌های نه چندان دور مجهز به فقه، اصول و تشکیلات مفصل اخلاقی در بین مردم بود. در سال‌های گذشته نیز جامعه به دور از مشکلات امروز روال عادی خود را می‌گذراند و توانایی زیادی در نرم‌افزار کار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بحث هماهنگی بین سنت و مدرنیته مطرح است، اذعان داشت: سنت به طور کامل خود را با افراد جامعه تطبیق می‌دهد ولی با گذشت زمان ابعاد مختلف جامعه تغییر کرده و پای مدرنیته به عرصه اجتماعی باز شد. گفتنی است که مشروطه آغاز مدرنیته در ایران محسوب می‌شود.

غرضی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بین اعضای نظام مهندسی ساختمان اختلاف زیادی است اما تکلیف بهره‌برداران در این میان مشخص نیست، اظهار داشت: قدر مسلم در دنیای مدرنیته، اخلاق، زندگی، حرام، حلال و... مطرح و مورد تاکید متخصصان حوزه‌های مختلف است و پایبندی به قواعد از اصول اولیه دنیای مدرنیته محسوب می‌شود.

رییس اسبق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: آسایش روان در زندگی از طرق غیرمعمول چیزی است که افراد جامعه امروز به دنبال آن هستند و طبیعتا چنین چیزی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: در همه بخش‌ها معضلات جدی وجود دارد. لذا باید هدف رفع نقص و ایجاد میراث ماندگار باشد. باید قانون‌مداری و مقررات نوین در بستر اجتماعی شکل بگیرد تا در نهایت کل مجموعه دولت و کشور به سمتی برود که در ده سال آینده شاهد معضلات امروز نباشیم.

نظر شما