شناسهٔ خبر: 114882 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران:

سیل تهران به بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان آسیب وارد کرد/ارایه پیشنهادهای بنیاد برای بازسازی واحدهای سیل‌زده به دولت

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی و تجاری در استان تهران بر اثر سیل مردادماه آسیب دیدند از ارایه پیشنهادهای بنیاد به دولت برای تسهیلات بازسازی و تعمیری واحدهای آسیب دیده خبر داد.

غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص میزان خسارت‌های وارد آمده از سیل به واحدهای مسکونی استان در سیل مردادماه سال جاری اعلام کرد: عمده خسارت‌های وارد آمده از سیل مردادماه در روستای مزداران از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و در امامزاده داوود در استان تهران بود که در مجموع واحدهای  مسکونی و تجاری در این دو منطقه به میزان ۳۱۰ واحد دچار آسیب و تخریب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران ادامه داد: در روستای مزداران ۱۳۰ واحد مسکونی تخریب شدند که باید مجدد احداث شوند و ۱۰۰ واحد نیز دچار آسیب شدند که باید با تعمیرات قابلیت سکونت مجدد پیدا کنند. همچنین در امامزاده داوود ۴۰ واحد تجاری تخریب شدند که از آنجاییکه در حریم رودخانه احداث شدند باید تخریب و جابه جا شوند که در خصوص جابه جایی و تخریب آنها استانداری تصمیم خواهد گرفت.

صالحی افزود: با  موافقت و تصویب در دولت، امکانات دولتی از جمله وام و تسهیلات بلاعوض به مالکان واحدهای تخریب شده و آسیب دیده تعلق خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پیشنهاد بنیاد مسکن برای تسهیلات بازسازی ۲۰۰ میلیون تومان است که فعلا ۱۰۰ میلیون تخصیص خواهد یافت تا مابه‌التفاوت آن با تصویب و ابلاغ دولت به واحدهای مسکونی تخریبی تعلق بگیرد. همچنین به پیشنهاد بنیاد به هر واحد تخریبی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و معیشتی (شامل ۲۵ میلیون تومان معیشتی و ۳۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه) تعلق می‌گیرد که در این خصوص منتظر مصوبه دولت هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران اعلام کرد: در خصوص واحدهای تعمیراتی نیز تسهیلات قرض‌الحسنه ۷ ساله با ارزیابی بنیاد مسکن به واحدهای که نیازمند تعمیرات هستند تعلق می‌گیرد که علاوه بر این مبالغ، ۵۵ میلیون تومان قرض‌الحسنه و معیشتی نیز با تصویب و تخصیص دولت به واحدها تعلق خواهد گرفت.

صالحی تخصیص سیمان رایگان به واحدهای آسیب‌دیده را بخش دیگری از کمک‌های دولت به سیل زدگان عنوان کرد.