شناسهٔ خبر: 114898 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌ها خبر داد؛

آغاز ارزیابی وضعیت روسازی ۱۰۰۰ کیلومتر از معابر درون شهری کرج توسط اسکنرهای لیزری

اسکنر سطح جاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌ها از آغاز ارزیابی وضعیت روسازی یکهزار کیلومتر-خط از معابر درون شهری کرج توسط اسکنرهای لیزری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید اصلان‌زاده، مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌ها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه اسکن، تجزیه و تحلیل یک‌هزار کیلومتر- خط از معابر درون شهری، شهر کرج توسط اسکنرهای لیزری پیشرفته شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شد، گفت: در گام نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر از روسازی معابر شهر کرج پایش شد.

وی افزود:‌ ارزیابی وضعیت روسازی معابر شهری شهر کرج در استان البرز با هدف تشخیص انواع خرابی‌های سطحی، ترک‌ها، چاله‌ها، شیار افتادگی و بهسازی این معابر با استفاده از دستگاه منحصربه‌فرد و پیشرفته اسکنر جاده‌ای توسط دفتر مهندسین مشاور شرکت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شده است.

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌ها با اشاره به اینکه اسکن این معابر به درخواست شهرداری کرج و توسط اداره کل مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است، عنوان کرد: با توجه به ترافیک شهری این کلان شهر، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سرعت و دقت معابری که اولویت نخست را دارد اسکن می‌کند و داده‌های جمع‌آوری شده را در اختیار شهرداری کرج به عنوان کارفرما قرار خواهد داد.

اصلان‌زاده تاکید کرد: اسکن معابر شهر کرج با دستگاه اسکنر LCMS در حال انجام است و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک پیش از این در پایش معابری شهری شهرهای مشهد، قم، زنجان و تهران نقش آفرینی کرده است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرکل دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های این شرکت با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکن‌های لیزری خطی و دوربین‌هایی با سرعت بالا معابر را اسکن و اطلاعات آن را برداشت می‌کند، خاطرنشان کرد: انجام این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی معابر طراحی شده و با اکسن سطح معابر اطلاعات دقیقی از وضعیت رویه و زیر سازی آسفالتی به دست می‌آید که دقت کار در شناسایی خرابی‌های معابر سطح شهر را افزایش داده و راهکار مناسبی برای بهسازی خرابی‌های معابر شهر ارائه می‌دهد، از این رو با تحلیل و ارزیابی آن می‌توان اطلاعات دقیقی از سطح خرابی آسفالت و هزینه‌های مورد نیاز بهسازی آن به دست آورد.