شناسهٔ خبر: 114964 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بندر مهم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در دیدار «ساراباناندا سونوال» با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه‌گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت های ایران و هند افزود: حجم سرمایه گذاری‌ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند. 

مخبر همچنین بر توسعه و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

«ساراباناندا سونوال»، وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی در خصوص افزایش سرمایه گذاری‌ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین‌المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند عزمی جدی و راسخ برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیات هندی به ایران و تاکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، تصریح کرد: به زودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می شود و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و گسترش روابط فی مابین است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند خاطرنشان کرد: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده‌اند همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.