شناسهٔ خبر: 114976 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

تداوم بارش در شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، البرز مرکزی و جنوب/خیزش گردوخاک طی روزهای آتی در برخی مناطق کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش در شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و جنوب از وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۱ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی رخ می‌دهد و بخش‌هایی از جنوب کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان و خوزستان، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد را دارند.

رفیعی ادامه داد: چهارشنبه بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال‌غرب و ارتفاعات البرز ادامه خواهد یافت و پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جو آرام پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور پدیده غالب وزش باد شدید است که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب کشور پدیده غبار سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی چهار روز آینده شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج‌فارس، مواج و متلاطم خواهد شد. دریای خزر از امروز تا چهارشنبه این شرایط را دارد. روز جمعه نیز دریای عمان و تنگه هرمز متلاطم و مواج پیش‌بینی شده است.

رفیعی اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است که گاهی وزش باد و غبار محلی برای پایتخت پیش‌بینی شده است. بیشینه دما ۳۲ درجه و کمینه دما ۲۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.