شناسهٔ خبر: 11500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون راهداری سازمان راهداری کشور از محورهاي ارتباطی كرمانشاه

۳۵ ميليارد تومان هزینه ترميم و روكش آسفالت راه‌هاي استان کرمانشاه

سفر معاون راهداری به کرمانشاه به منظور بررسي وضعيت روكش راهها وايمن سازي هرچه بيشتر راههای استان کرمانشاه ، معاون راهداري و مديركل نگهداري راه وابنيه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور به همراه مديركل راه و شهرسازي استان، از محورهاي ارتباطي استان بازديد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه،عبدالهاشم حسن نيا در اين بازديد ضمن قدرداني از زحمات مجموعه راه وشهرسازي استان به منظور افزايش ارتقای ايمني محورهاي ارتباطي استان گفت: باتوجه به انجام عمليات لكه گيري و روكش آسفالت در بیشتر راههاي استان با اولويت راههاي شرياني،بزرگراهي و اصلي و فرعي و انجام عمليات هاي رفع نقاط پرحادثه، وضعيت راههاي استان درحد مطلوب است.

وي در ادامه افزود: با توجه به حجم بالاي ترافيك و تردد مسافران به كرمانشاه مي طلبد محورهاي اين استان همواره ايمن و استاندارد بوده و دراين زمينه با جدا سازي لاين هاي رفت و برگشت در مسيرهاي پردد و حذف نقاط پرحادثه نيز اقدامات مناسبي صورت گیرد.

  حسن نيا اقدامات ايمن سازي محورها را براي كاهش تصادفات و تلفات جاده اي بسيار مثمر ثمر دانست و اضافه کرد: علاوه بر ايمن سازي محورها ، رعايت قوانين و مقررات از سوي كاربران جاده اي نيز مي تواند عامل مهمي برای كاهش سوانح رانندگي باشد.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه نيز در حاشيه اين بازديد گفت: از ابتداي سال جاري ،ميزان خرابي روكش آسفالت راههاي استان را سرشماری کرده و ازابتداي سال۹۴ تاكنون از ۳۹۴ كيلومتر راه كه داراي خرابي شديد رويه آسفالت بود،نسبت به انجام ترميم و روكش آسفالت بيش از ۱۷۸كيلومتر از  این راهها اقدام شد و انجام اين عمليات كماكان تا ساماندهي كامل رويه راهها ادامه خواهد داشت.

  عبداله بهادري افزود: درسال جاري با استفاده از منابع استاني و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي،تاكنون اعتباري بالغ بر ۳۵ ميليارد تومان برای ترميم و روكش آسفالت راههاي استان هزينه شده است.

وي به نقش نيوجرسي دركاهش حوادث اشاره كرد و گفت: با توجه به نقش مهم نيوجرسي در جلوگيري از خروج خودروها از مسير و كاهش شدت حوادث و تلفات جاده اي،نسبت به تهيه بيش از ۲۴ هزار نيوجرسي برای نصب در جاهايي كه احتمال برخورد خودروها يا خروج آنها از مسير وجود داشته برای جلوگيري از حوادث و تلفات جاده اي اقدام شده است.

  بهادري اعتبار هزينه شده اين بخش را ۱۳ ميليارد و ۲۷۵ ميليون تومان اعلام كرد و افزود: نيوجرسي هاي مفصلي تهيه شده از دو نوع مفصلي و لولايي بوده و در محورهاي بزرگراه كربلا در محدوده كنگاور به اسلام آباد غرب،قصرشيرين،كمربندي كرند غرب و در محورهايي كه احتمال برخورد خودروها بصورت رخ به رخ باشد نصب خواهد شد.

مدير كل راه و شهرسازي ادامه داد: برای كاهش سوانح در محورهاي مواصلاتي اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، بزرگراه مياندوآب و همچنين در راههاي روستايي استان از اين نيوجرسي ها برای  ايمني بيشتر كاربران جاده اي استفاده خواهد شد.

از پروژه هاي كه دراين سفر مورد بازديد قرارگرفت مي توان به لكه گيري و روكش بزرگراه كربلا، لكه گيري و روكش دوبانده اسلام آباد به حميل،لكه گيري وروكش محور بيستون به سنقر،چهارخطه دردست احداث سنقر به بيستون،نصب نيوجرسي درگردنه حسن آباد و انتهاي گردنه پاتاق در روستاي حبيبوند،نصب نيوجرسي گردنه بيد سرخ،روكش محور كوزرات به چهارزبر وكوزران به روانسر وجوانرود،حذف نقاط پرحادثه دردست اقدام سه راهي شهدا وكشتارگاه درنوسود وكمربندي احداث شده دالاهو وكمربندي دردست احداث سنقر اشاره كرد./

نظر شما