شناسهٔ خبر: 115366 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از فازهای ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)/ سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی بندر امام (ره) بهره‌برداری شد

طرح‌های هفته دولت بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی به مناسبت هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی به مناسبت هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.

این پروژه مهم با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال و با مساحت ۲۰ هکتار، موجب ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم می‌شود و نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه ایفا می‌کند. 

بهره‌برداری از این پروژه با ظرفیت سیلوهای نگهداری مواد اولیه ۴۰۰ هزار تنی، قابلیت تولید اسمی روزانه ۶۰۰۰ تن و روزانه ۱۲۰۰ تن ظرفیت تولید روغن خام را دارد که به نوعی تمام فازهای این کارخانه، بخش عظیمی از نیاز کشور را تأمین می‌کند. 

این کارخانه روغن‌کشی، علاوه بر تامین نیاز کشور، امکان صدور محصولات آن به نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای آسیایی، آفریقایی و حاشیه خلیج فارس توسط حمل و نقل دریایی با نازلترین قیمت حمل را فراهم می‌کند.

کاهش بهای تمام شده تولید روغن خام خوراکی، تامین نیاز داخلی کشور و صادرات مجدد روغن خوراکی، ایجاد صنایع جانبی و تولید کالاهای مکمل و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از دیگر اهداف کارخانه روغن ‌کشی و تصفیه روغن خوراکی است.

بهره‌برداری از سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی بندر امام (ره)

در خبری دیگر مربوط به افتتاح پروژه‌های حوزه بنادر و دریانوردی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی (ره) با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز بهره‌برداری از فازهای ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)/ سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی بندر امام (ره) بهره‌برداری شد

این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در مساحت ۲/۷ هکتار، موجب ایجاد ۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۱۱۰ فرصت شغلی غیر مستقیم می‌شود که این امر کمک شایانی به ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه خواهد کرد. 

با ایجاد این سیلوها در فاز اول ۵۰ هزار تن ظرفیت ایجاد می‌شود و در فازهای بعد، به ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش ظرفیت نگهداری استاندارد غلات، کاهش بهای تمام شده واردات غلات و تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل غلات از دیگر اهداف پروژه احداث سیلوهای ۱۰۰ هزار تنی در منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی (ره) است.