شناسهٔ خبر: 115375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت

۲۲ پروژه راهداری استان قزوین در حال بهره برداری است

افتتاح طرح راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۲۲ پروژه راهداری با مجموع ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این تعداد طرح شامل عملیات مرمت، بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی، فرعی و اصلی طی ایام هفته دولت در حال بهره ‌برداری هستند.

وی اضافه کرد:برای اجرای این طرح ها به طول ۹۱ کیلومتر در مجموع ۱۲۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: عملیات روکش آسفالت حفاظتی آزادراه قزوین-کرج و کنارگذر و عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای بوئین زهرا-دانسفهان، قزوین-بهرام آباد – الموت، بهسازی و آسفالت محور قزوین-بوئین زهرا، زین آباد-قلعه گنجی، محور قدیم و آزادراه قزوین-رشت و شامی شاپ-دانسفهان بخشی از طرح های مهمی هستند که طی هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح های قابل بهره‌برداری مربوط به راه های روستایی هستند گفت:بهسازی و آسفالت محورهای روستایی هلدر، خرم‌پشته-رضی‌آباد، زعفران، فشالنج، سخص‌آباد، مندرآباد، حصار ولیعصر، بکندی، میاندره، طرازان-طوینان، کلمین-عباسک، قازانداقی و آلتین‌کش-سیردان از جمله راه‌های روستایی هستند که در این ایام به طور رسمی بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: این پروژه‌ها با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت و توانمندی و امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اجرا و به بهره برداری رسیده است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۷۰۵ کیلومتر راه است که هزار و ۳۷۲ کیلومتر آن را راه‌های شریانی و ۵ هزار و ۳۳۲ کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهند.