شناسهٔ خبر: 115402 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مطرح شد؛

طرح های عمرانی فرودگاه ساری با ۲۲۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید

فرودگاه شهدای ساری همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و استاندار و مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، طرح‌های عمرانی و ایمنی فرودگاه شهدای ساری با صرف اعتبار ۲۲۹ میلیارد تومان روز جمعه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و استاندار و مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، طرح‌های عمرانی و ایمنی فرودگاه شهدای ساری با صرف اعتبار ۲۲۹ میلیارد تومان روز جمعه به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل خرید و تملک اراضی و مستحدثات پیرامون فرودگاه شهدای ساری با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد تومان، خرید ماشین آلات و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و فنی برای ارتقای شاخص‌های ایمنی با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان، اجرای دیوار حفاظتی پیرامون فرودگاه برای تقویت شاخص‌های امنیتی و حفظ سطح ایمنی به طول هشت هزار متر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، توسعه اپرون برای افزایش تعداد محل پارک هواپیما و ایمنی با اعتبار حدود هشت میلیارد تومان، اجرای بلوار جدید دسترسی به فرودگاه شامل ۶۰۰ متر بلوار چهاربانده، اجرای پیاده رو به طول ۸۰۰ متر، فضای سبز، جمع آوری شبکه برق فشار متوسط و ضعیف، اجرای طرح روشنایی، اجرای کانال هدایت آبهای سطحی و سیستم مکانیزه آبیاری فضای سبز با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان می شد که توسط وزیر ارتباطات و فناوری به بهره برداری رسید.

فرودگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه مازندران دارند

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های مازندران در حوزه گردشگری گفت : فرودگاهها نقش کلیدی را در توسعه استان دارند که باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

 زارع پور در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاه شهدای ساری ضمن قدردانی از زحمات مسوولان افزود: اهمیتی که فرودگاه برای مازندران دارد از آن جهت است که این استان ظرفیت بی بدیل در گردشگری دارد که حضور گردشگران برای استفاده از آنها می تواند به زیرساخت فرودگاهی نیاز است.

وی با تاکید بر نقش کلیدی فرودگاه در توسعه هر استان، ادامه داد: امیدواریم که با تلاش دولت شاهد پروازهای بین المللی در مازندران باشیم .

مسیر توسعه فرودگاه‌های مازندران هموارتر می‌شود

سید محمود حسینی‌پور،استاندار مازندران گفت: در راستای تحقق چشم‌اندازهای توسعه‌ای استان، مسیر توسعه فرودگاه‌های استان با اجرای طرح‌ها هموارتر خواهد شد.

حسینی‌پور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های فرودگاه ساری افزود: توسعه صنعت هوایی یکی از مولفه‌های توسعه هر منطقه به شمار می‌رود؛ در مازندران اقداماتی که تاکنون انجام شده در توسعه فرودگاه ساری بوده است.

وی ادامه داد: مسیر توسعه فرودگاهی در فرودگاههای نوشهر و رامسر انجام شد و یا در شرف انجام است تا توسعه فرودگاهی در هر سه فرودگاه رخ دهد.

استاندار مازندران گفت: جغرافیای اقتصادی مازندران و گردشگری آن نباید قایل به این توسعه باشد و فرودگاه‌های مازندران استعداد توسعه بیشتر را دارد.

طی چهار سال گذشته حدود 7هزار میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های مازندران هزینه شده است

همچنین در این مراسم سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: طرح توسعه همه جانبه فرودگاه های سه گانه این استان در برنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد و در این زمینه در طی چهار سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در فرودگاه‌های استان هزینه شده است.

وطن خواه از تلاش استاندار مازندران برای برقراری و ایجاد مسیرهای جدید پروازی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و گفت: شخص استاندار مکاتبات متعددی را با شرکت‌های هواپیمایی در خصوص افزایش و دایر کردن مسیرهای جدید پروازی انجام داده است که امیدواریم در ماه‌های آینده، توسعه خطوط پروازی را در هر سه فرودگاه شاهد باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزود: با پیگیری صورت گرفته و تصویب و ابلاغ فرودگاه رامسر به عنوان مرز هوایی در آینده نزدیک، امیدواریم شاهد افزایش پروازها بویژه برون مرزی در آسمان مازندران باشیم که در صورت تحقق این مهم، گام موثری در راستای توسعه صنعت هوایی و رونق صنعت گردشگری استان برداشته خواهد شد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وطن خواه ادامه داد: اقدامات لازم جهت صدور مجوز هوایی در فرودگاه رامسر صورت گرفته است و در آینده نزدیک این فرودگاه به فرودگاه‌های مرز هوایی می پیوندند.