شناسهٔ خبر: 115424 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

احداث و آسفالت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم تاکنون ١۵٠ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو ضمن گرامی‌داشت هفته دولت به شرح دستاوردهای یکساله این مجموعه در دولت مردمی پرداخت و با اعلام اینکه برای بهره‌برداری از این تعداد راه ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، ادامه داد: در یکسال گذشته مراحل ساخت ۲۰۲ کیلومتر راه بزرگراهی و اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال آغاز شده است. 

وی گفت: در هفته دولت امسال نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان آماده افتتاح است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین طرح‌های مورد افتتاح در هفته دولت بهره برداری از بزرگراه ارومیه – سرو است که عملیات اجرایی بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو از سال ۱۳۷۴ آغاز شده که با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده این محور در دو سال گذشته احداث و بهسازی شده است. 

 آماده سازی زیرساخت‌های آذربایجان‌غربی برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص مرز تمرچین برای عبور و مرور زائران اربعین گفت: اختصاص این مسیر از آذربایجان‌غربی توسعه پایدار و جهش در تأمین منابع مالی پروژه‌های راهسازی را به دنبال دارد. 

حمزه‌لو ادامه داد: مسیرهای دسترسی به شهرستان‌های نقده و پیرانشهر جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل به کارگاه بزرگ جاده‌سازی تبدیل شده است.

پیشرفت ۸۵ درصدی کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۵۶۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور، حدود یک سوم از این مسیر در آذربایجان‌غربی واقع شده است که هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمزه‌لو افزود: تا به این لحظه ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی هزینه شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد دیگر برای اتمام این طرح اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده و شمال تا جنوب آن ۷۵۰ کیلومتر فاصله دارد، گفت: بهره‌مندی از خط ریلی برای تردد و به خصوص ترانزیت در این استان ضروری است.