شناسهٔ خبر: 11544 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات تجاری و اقتصادی عمان از بنادر قشم و شهید باهنر

هیات تجاری عمان هیاتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی عمان روز جمعه ١٣ شهریور با هدف گسترش حمل و نقل دریایی از بنادر قشم و شهید باهنر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در حاشیه دیدار با هیات عمانی گفت: هیات عمانی پس از راه اندازی خط دریایی بندر شهید رجایی به عمان و بالعکس برای تردد دریایی از مسیر قشم به عمان نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

"سید باقر موسوی" افزود: ارزیابی و بازبینی امکانات بندر بهمن جزیره قشم از برنامه های هیات عمانی در بازدید جزیره قشم بود.

وی ادامه داد: ورود و پهلودهی شناورهای خط کشتیرانی عمان به قشم و بالعکس برای حمل خودرو و مسافر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده و اعمال استانداردها به منظور فراهم کردن شرایط ایمن پهلوگیری کشتی های مسافری بین المللی در بندر بهمن گفت: در نشستی مشترک با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد و مسئولین بنادر و دریانوردی قشم، شرایط و درخواست های طرف عمانی به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی بررسی شد.

این مقام مسئول افزود: فعال شدن این خط کشتیرانی نقش مهمی در کاهش قاچاق کالا در این منطقه دارد.

موسوی ادامه داد: پس از انجام هماهنگی های لازم بین مسئولان بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه‌ی آزاد قشم و شرکت عمانی، خط کشتیرانی بین بندر خصب و جزیره‌ی قشم به صورت دو بار در هفته راه‌اندازی  خواهد ‌شد.

 اردیبهشت امسال با حضور مسئولین بنادر و استانداری هرمزگان و جمعی از مسئولین عمانی آغاز مبادلات کالا با راه اندازی خط کشتیرانی کالای کانتینری و فله بر از بندر شهید رجایی به بندر صحار عمان بصورت رسمی آغاز شد.

بازدید از بندر شهید باهنر

همچنین این هیات ٣٠ نفره از تجار و فعالان اقتصادی کشورسلطنتی عمان با حضور در بندر شهید باهنر مورد استقبال مسئولین این بندر قرار گرفتند و طی نشستی درخصوص راههای بهبودروابط تجاری فی مابین به بحث و گفتگو پرداختند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در این دیدار ضمن عرض خوش آمد گویی به هیئت عمانی گفت: ایران بازار بزرگی برای سرمایه گذاری کشورهای همسایه خصوصاً عمان است.

"محمد محسنی" افزود: امید است  بتوانیم با ایجاد شرایط مشترک اقتصادی فی مابین، زمینه فعالیت بیشتر را فراهم سازیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه باتعامل و همکاری موجود بین دولت ها عزم واراده جدی برای پیشرفت اهداف اقتصادی مشترک کشورهای  ایران و عمان وجود دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در ادامه یادآور شد مجموعه بندری شهید باهنر و بنادر تابعه شرق هرمزگان آمادگی کامل فعال سازی خطوط دریایی را به منظور توسعه روابط و مبادلات اقتصادی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد راه اندازی این خطوط برای هر دو کشور به ویژه ساکنین استان های ساحلی ایران و عمان که دارای قرابت فرهنگی می باشد موجبات رونق اقتصادی بیشتر را به همراه خواهد داشت و ریل گذار حرکتی در راستای توسعه شتابان تعاملات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه این نشست اسحاق ابوسعیدی نماینده سازمان سرمایه گذاری خارجی عمان در ایران گفت: عمان مایل است حضور پر رنگ تری در بازار ایران داشته باشد از این رو اتاق بازرگانی و صنعت عمان هیات ٣٠ نفره‌ای از تجار سرشناس این کشور را راهی بندرعباس کرده است.

وی مهمترین اهداف این سفر راتوسعه روابط اقتصادی فیمابین بخش خصوصی و اتاقهای بازرگانی دو کشور عنوان کرد.

در پایان این نشست، مدیران شرکت دولتی حمل و نقل مسافری عمان NFC ضمن بازدید میدانی از بندر شهید باهنر تمایل خود را به منظور راه اندازی خط مسافری از بندرعباس به بندر خصب اعلام داشتند./

نظر شما