شناسهٔ خبر: 115455 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۸۰ هزار واحد مسکن روستایی نهضت ملی در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود/ اجرای حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکن روستایی نهضت ملی

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۳۰ هزار واحد مسکن روستای در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای کشور آغاز شده است از بهره‌برداری ۸۰ هزار واحد آن طی هفته دولت خبر داد.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و سایر برنامه‌های در دست اجرای آن بنیاد از جمله احداث مسکن طرح نهضت ملی در روستاهای کشور اظهار کرد: در جلسه هیات وزیران تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با سود کم بهره ۵ درصد تصویب شد و بانک مرکزی پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را برای تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ کرده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: هم اکنون مقدمات و توزیع استانی در حال انجام است و پرداخت نیز در استان‌ها به متقاضیان انجام می‌شود و در هفته جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

جودی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای کشور توضیح داد: در هفته دولت و در روزهای آتی ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن که از اواخر سال گذشته و طی سال جاری در مرحله ساخت قرار گرفت به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن در روستاها آغاز شده است که ۸۰ هزار واحد آن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در حال‌حاضر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که ۵۰ درصد آنها از سال ۸۴ به بعد مقاوم‌سازی شده‌اند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد باقیمانده است که چنانچه سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی انجام شود این رقم در ۱۰ تا ۱۱ سال آینده به ۱۰۰ درصد مقاومت ساختمانی خواهد رسید.