شناسهٔ خبر: 115520 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دیدار مقامات ارشد ادارات فدرالی و استانی پاکستان با مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

هدايتي مقامات ارشد ادارات فدرالی و استانی پاکستان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن دیدار با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در خصوص زمینه های همکاری های مشترک تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقامات ارشد ادارات فدرالی و استانی پاکستان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی دیدار و در خصوص زمینه های همکاری های مشترک تبادل نظر کردند.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به روابط تجاری فی ما بین دو کشور، گفت:‌ در کمیسیون مشترک اقتصادی که اخیرا به ریاست وزیر راه و شهرسازی در پاکستان برگزار شد، توافقات بسیار خوبی در راستای توسعه روابط بازرگانی و تجاری بین دو کشور صورت گرفت.

وی افزود : با کشور پاکستان ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم که ظرفیت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی و حمل و نقل بین المللی بین دو کشور وجود دارد و در صورت رفع کمبودها و مدرن سازی پایانه‌های مرزی، مناسبات اقتصادی و حمل و نقلی توسعه قابل توجهی می‌یابد.

هدایتی اهداف، وظایف و مأموریت‌های تخصصی این سازمان و مجموعه فعالیت‌های آن طی سال‌های پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح و توضیحاتی را پیرامون ارگان ذی‌ربط در حوزه ساخت راه، نحوه مدیریت و نگهداری و میزان نگهداری راه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بخش مرتبط با واگذاری به پیمانکارهای واجد شرایط را ارائه کرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری همچنین به نحوه فعالیت بخش‌های خصوصی و شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی تجاری و مسافری در تمام شقوق حمل و نقل از جمله جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی اشاره کرد.

براساس این گزارش، ندیم محبوب رئیس هیئت پاکستانی نیز ضمن بیان اهداف خود از این سفر، به پرسش‌هایی درخصوص چگونگی ساخت، مدیریت و نگهداری راه‌ها، نحوه واگذاری خدمات مربوط به حمل و نقل در بخش خصوصی و نقش رگولاتوری سازمان‌ها و نهادهای ناظر و .... پرداخت.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در خاتمه ریاست طرف پاکستانی با اهدا لوح تقدیری از سوی سفیر پاکستان در تهران از تعاملات و همکاری های دفتر ترانزیت و حمل ونقل جاده ای تقدیر کرد.

در این دیدار، ندیم محبوب مدیر کارمندان دانشکده ملی مدیریت و ریاست هیئت پاکستانی، به همراه نمایندگان وزارت امور خارجه، پلیس، خدمات اداری، حسابرسی و ممیزی، خدمات درآمدهای داخلی و کمیسیون انتخاباتی پاکستان حضور داشتند.