شناسهٔ خبر: 11556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام مهندسی گلستان:

بازنگری قوانین نظام مهندسی بجا و به موقع بود / هشت نفر مشمول ابلاغیه، دو نفر انصرافی داریم

علی بخش رستمی قادی رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام مهندسی گلستان ضمن قانونی دانستن ابلاغیه اخیر وزیر راه مبنی بر منع حضور کارکنان شهرداری‌، شورای شهر و وزارت کشور در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی اعلام کرد: این بازنگری امری ضروری و کاملا به موقع برای سازمان بود.

علی بخش رستمی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: قوانین پس از مدتی نیاز به بازنگری داشته و نمی توانند خود را با شرایط اجتماعی حاکم بر جامعه تطبیق دهند، قوانین نظام مهندسی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با توجه به تمامی زحماتی که از قبل برای تدوین قوانین این سازمان کشیده شده است ولی امروز این قوانین  پاسخگوی شرایط فنی سازمان نیست به همین دلیل بازنگری در آیین نامه های حاکم بر آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر به شمار می رود.

رستمی در ادامه این حکم را با هدف اصلاح قوانین و شیوه های سازمان نظام مهندسی در کشور دانست و گفت: طبق ماده ۱۲۳ قانون نظام مهندسی در مواقع بروز مشکل که ما نمی توانیم قانون را تغییر داده و با شرایط فعلی تطبیق دهیم شخص عالی مقام وزارت می تواند تصمیم گیری کرده و به نوعی کارگشایی یا چاره اندیشی کند.

وی ادامه داد: با توجه به این نکات، ابلاغیه دکتر آخوندی توانست برای مشکل حاضر چاره سازی کند که مورد استقبال بسیاری از افراد علاقمند به اصول قانونی و پایبند به اجرای آن ها نیز قرار گرفت.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی گلستان منع دو شغله بودن کارمندان دولتی را براساس اصل ۱۴۱ قانون اساسی از دیگر موارد اثبات کننده در قانونی بودن این حکم اعلام کرد.

وی در پایان تعداد کل نامزدهای ثبت نامی در استان را ۶۸ نفر بیان کرد و خبر داد: از این تعداد هشت نفر از اعضای شهرداری ها، وزارت کشور و شوراهای شهر و روستا مشمول ابلاغیه شدند که تا کنون دو نفر از آن ها استعفای خود را اعلام کرده اند./

نظر شما