شناسهٔ خبر: 115571 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی هزینه نگهداری راه‌ها در راستای پایش‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از کاهش ۵۰ درصدی هزینه نگهداری راه‌ها در راستای پایش‌ها و فعالیت‌های این آزمایشگاه خبر داد.

مجید کیانپور،‌ مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه این شرکت روی هزینه‌های نگهداری پروژه‌های عمرانی خصوصا در محورهای مواصلاتی و شریان‌های اصلی کشور که بهره‌برداری می‌رسند،‌ تا حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه‌های نگهداری را رقم می‌زند، گفت: در این راستا پایش‌های مسیرها با روش‌های هایتک و روش‌های نوین صورت می‌گیرد و نقاطی که از محورهای مواصلاتی نیاز به توجه بیشتر دارد، از پیش گوشزد می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه مختصات جغرافیایی به وسیله GPS که روی آن ها قرار می‌گیرد، تحلیل و در نهایت روش نگهداری اعلام می‌شود، عنوان کرد: لذا به جای آنکه صرفا یک محور را روکش کنیم، در نقاطی که نیاز به توجه بیشتری دارد، هزینه می‌کنیم و این امر هزینه‌های نگهداری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. 

کیانپور افزود: خوشبختانه در حوزه قیر و آسفالت با توجه به دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود و آزمایشگاه‌های مجهزی که در اختیار داریم، روی طرح اختلاط و روش‌های مختلف آسفالت‌های پلیمری اقداماتی را انجام می‌دهیم. 

وی تصریح کرد: در این راستا با روش‌های مختلفی که برای جوان‌سازی آسفالت، استفاده از آسفالت موجود و روش‌های مختلف به بهره‌برداران، شرکت‌های پیمانکار و کارفرمایان ارائه می‌کنیم، می‌کوشیم از منابع موجودشان نهایت استفاده را کنند و روش‌های نوینی که برای روکش‌های آسفالت ارائه می‌کنیم بعضا آسفالت‌های SMA هستند که با ضخامت کمی که پیشنهاد می‌کنیم، سبب می‌شود هم هزینه نگهداری و هم طول عمر مفید آسفالت افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطرنشان کرد: همچنین این امر سبب می‌شود منابع مالی به خوبی در سطح پروژه استفاده شود؛ لذا آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از طریق نقش مشاور بهترین گزینه را برای محورهای اصلی ارائه می‌کند.