شناسهٔ خبر: 115605 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جعفری با حضور در برنامه «سلام صبح بخیر» به مناسبت هفته دولت خبر داد؛

آغاز مرحله دوم طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه/ تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در شهرهای جدید

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن با آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد دیگر تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در برنامه سلام صبح بخیر در شبکه سه سیما به مناسبت هفته دولت به بیان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه مسکن در شهرهای جدید کشور پرداخت و گفت: اولین جرقه ایجاد شهرهای جدید در سال ۶۷ شکل گرفت و هدف آن مدیریت زمین و سکونتگاه‌های مردمی بود که ظرفیت این اراضی را برای پذیرش جمعیت فراهم کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اکنون ۲۰ شهر فعال هستند. پرند و پردیس و گلبهار به عنوان شهرهای جدید پرجمعیت محسوب می‌شوند. مهم‌ترین هدف جانمایی مسکن ملی، نگاه خانواده‌پذیر بودن و همچنین ایجاد رویکرد شهری و تامین سرانه‌های جمعی در این شهرها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن با توجه به وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طی ۴ سال باید ۷۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و شهرک‌ها احداث شود. بنابراین سعی کرده‌ایم نهضت شهرک‌سازی را در دستور کار خود قرار دهیم و با طراحی یک الگوی مهم بتوانیم با جمعیت محدودتر کیفیت زندگی را افزایش دهیم.

جعفری همچنین اضافه کرد: در ۴ گام ۱۰۰ هزار واحد برای تولید مسکن برنامه ریزی شده که در اردیبهشت ماه ۱۰۰ هزار واحد عملیات اجرایی آنها آغاز و در شهریورماه گام دوم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار دوم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود افزود: هم اکنون برای ساخت مسکن ما رویکردهای هوشمند سازی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به گونه‌ای که باید تولید مسکن مناسب در فضای شهری مطلوب قرار گیرد و ساخت این شهرها باید قابلیت رقابت با کلان شهرها داشته باشد.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: نباید به دلیل برنامه‌ریزی مقطعی و موردی فقط به فکر ساخت مسکن باشیم بلکه باید در کنار ساخت آن تمامی زیرساخت و خدمات زیربنایی و روبنایی را در دستور کار قرار دهیم. استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند سازی، اصل ماجرا است. در قالب بهره‌مندی و استفاده از توان نخبگانی بتوانیم شهرهایی به گونه‌ای طراحی کنیم که زیبایی آن‌ها زبان زد همگان باشد. چراکه مفهوم فرهنگی جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

جعفری افزود: توسعه این سکونتگاه‌ها در حال طراحی است و ما در حال طراحی فضای شهری جدید است که عملکرد آن‌ها جهانی باشد و قابلیت رقابت پذیری در بین سکونتگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، این مقام مسئول در پایان گفت: صنعتی سازی یک اصل در شهرهای جدید است سرعت کیفیت و مقاومت پذیری را افزایش و قیمت ساخت را ارزان‌تر می‌کند.