شناسهٔ خبر: 115619 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

حذف دو نقطه پرحادثه در استان سمنان با بهره‌برداری از باند دوم محور عباس آباد-کاهک

رفع نقاط پرحادثه در خوزستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حذف دو نقطه پرحادثه در استان سمنان با بهره‌برداری از باند دوم محور عباس آباد_کاهک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: بهره‌برداری از باند دوم محور عباس آباد_کاهک به طول ۳۰/۶ کیلومتر در استان سمنان، ضمن ارتقای محور مذکور، دو نقطه پرحادثه در محورهای این استان حذف شد.

وی افزود:‌ با توجه به قرارگرفتن شاهرود در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور و همچنین عبور ترافیک ترانزیت تجارت بین المللی و همچنین تردد سالانه ۲۰ میلیون دستگاه وسایل نقلیه زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مسیر اصلی محور شاهرود- سبزوار، پروژه احداث محور جدید عباس آباد_ کاهک اجرایی شد.

معاون راهداری سازمان راهداری با تاکید بر اینکه با بهره برداری از محور موجود،‌محور به بزرگراه ارتقاء یافت، عنوان کرد: دو نقطه‌ پر حادثه‌ استان رفع شد و همچنین محور قدیم که هرساله با شروع فصل بارندگی و جاری شدن سیلاب تردد هموطنان را مختل می‌کرد، حذف شد.

اکبری با بیان این که این پروژه در دو قطعه ۱۴/۶ کیلومتری و ۱۶ کیلومتری و با عرض ۱۱ متر اجرا شده است، خاطرنشان کرد: مبلغ هزینه کرد کل پروژه ۹۴۳ میلیارد ریال شامل آخرین صورت وضعیت، تعدیل و مابه‌التفاوت قیر است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون راهداری این سازمان با اشاره به این که در طول کل پروژه میزان یک میلیون و ۲۳۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۸۶۹ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ تن آسفالت، ۱۲۲ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل بزرگ با پنج دهانه ۲۰ متری پل ابریشم کار شده است، اظهار کرد: برای عملیاتی کردن این پروژه در مجموع ۲۸/۳۰۰ متر مکعب بتن ریزی شده و ۵۳۸ تن میلگرد استفاده شده است.