شناسهٔ خبر: 115630 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

آغاز به کار جلسه ممیزی نظارت بر ایمنی ایکائو از صنعت هوانوردی ایران

سازمان هواپیمایی کشوری - ایکائو جلسه ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو (USOAP-CMA) با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبری هوایی و بزرگترین بهره بردار فرودگاه‌های کشور، رئیس سازمان هواشناسی کشور و نمایندگان فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته جلسه ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو (USOAP-CMA)  با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبری هوایی و بزرگترین بهره بردار فرودگاه‌های کشور، رئیس سازمان هواشناسی کشور و نمایندگان فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این جلسه ممیزان ایکائو مطابق پروتکل های برنامه افتتاحیه به معرفی برنامه یوزاپ ایکائو و حوزه های مورد ممیزی که شامل مقررات و قوانین بالادستی در حوزه هوانوردی است و همچنین ساختار سازمان هواپیمایی و ارائه دهندگان خدمات و حوزه های فرودگاهی خدمات ناوبری و دفتر بررسی سوانح پرداختند.

محمدی بخش برنامه جهانی ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو (USOAP-CMA) را فرصتی برای بهبود و ارتقاء ایمنی و دانش و آموزش در صنعت هوانوردی ایران دانست و گفت: نمایندگان پاسخ گو در حوزه‌های یاد شده، از متخصصان حرفه ای صنعت هوانوردی هستند و صادقانه پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود و برای نشان دادن میزان انطباق خدمات هوانوردی ایران با استانداردها و توصیه های ایکائو همکاری لازم را خواهند داشت.

وی افزود: نگاه ما به این بازرسی‌ها و نظارت‌ها آموزشی است و حتما از نکات شما در حین نظارت در جهت تقویت و توسعه بخش هوایی کشور استفاده کرده و مطمئن هستم شما در جهت توسعه هوانوردی ایران تلاش خواهید کرد.

محمدی‌بخش در پایان ابراز امیدواری کرد: برنامه ممیزی از مجموعه  هوایی کشور با نظارت دقیق شما به نحو احسن در برنامه زمان بندی شده اجرا شود و آماده هستیم برنامه های شما را برابر سوالات هر حوزه   انجام دهیم. برنامه شما را براساس یک مبنای علمی و استاندارد بنا شده است.