شناسهٔ خبر: 115642 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خبر داد:

افتتاح هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی در کشور

محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در هفته دولت از افتتاح بیش از هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی با بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی، گفت: در هفته دولت بیش از هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی با بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور افتتاح می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی نیز در سطح کشور همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است.

شاملو با اشاره به حضور بنیاد مسکن در حدود ۶۲ هزار روستای کشور، اضافه کرد: اعتبار بنیاد مسکن خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ میلیارد تومان بود که سال گذشته به ۱۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین امسال معابر ۲۳۹ روستای استان خراسان جنوبی به مساحت یک میلیون متر مربع آسفالت شد.

وی تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته اصلاحیه تبصره ۱۴ مصوب شد که از این محل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان سهم عمران روستایی به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی در روستاها نباید مقطعی باشد بلکه باید تبدیل به یک کار دائمی شود، گفت: برای تامین زیرساخت‌های گردشگری ۲۲ روستای خراسان جنوبی باید بنیاد مسکن، استانداری و دهیاری روستا مشارکت کنند تا در مدت یک تا یک سال و نیم ظرفیت لازم در روستا فراهم شود.

شاملو بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تصویب شده، و به‌زودی ابلاغ می‌شود که می‌توان برای نوسازی مسکن یا احداث واحدهای بوم‌گردی برای درآمدزایی مردم مناطق روستایی و توسعه روستاها از این ظرفیت استفاده شود.