شناسهٔ خبر: 11575 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شمار پروازهای فرودگاه آبادان به بیش از ۵۰۰ پرواز در ماه رسید

هواپیمای ام دی مدیر فرودگاه آبادان از نشست و برخاست بیش از ۵۰۰ پرواز در مرداد ماه خبر داد و گفت: افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مشهد و تهران از دلایل عمده افزایش روند صعودی پروازها در ماه گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌ آبادان٬ محمدرضا رضایی با بیان اینکه شمار پروازهای فرودگاه آبادان به بیش از ۵۰۰ پرواز در ماه رسید گفت: این روند افزایش در حالی صورت گرفت که رشد پروازها نسبت به میزان نشست و برخاست پروازها در تیر ماه ۹۳ جهش طولی را از ۲۹۰ پرواز به ۵۰۶ پرواز را در مردادماه ۹۴ رقم زد.

رضایی با تاکید بر تلاش در جهت تداوم رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در راستای افزایش پرواز در مسیرهای پذیرش شده توسط مسافران و مردم منطقه ادامه داد: رسیدن شمار پروازهای ماهانه فرودگاه آبادان به رقم ۵۰۶ فروند، رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد.

مدیر فرودگاه آبادان با اشاره روند افزایشی پروازهای فرودگاه آبادان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ پرواز در هفته از این فرودگاه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش پروازها و تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز افزود: با توجه به استقبال منطقه از پروازها روند صعودی افزایش نشست و برخاست  پرواز را نسبت به سه سال گذشته شاهد هستیم.

رضایی گفت: در مرداد ماه ۹۲ آمار تعداد پروازهای ماهانه بیش از ۲۸۰ پرواز، در مردادماه ۹۳  به بیش از ۲۹۰  فروند ودر مرداد ماه ۹۴ با بیش از ۲۱۶ پرواز افزایش به ۵۰۶ پرواز رسیدکه  این ارقام روند صعودی افزایش عملیات پروازی فرودگاه را به ارمغان می‌آورد و بر پویایی و زنده بودن فرودگاه آبادان دلالت دارد .

مدیر فرودگاه آبادان اظهار کرد: علارغم کمبود امکانات و کمبود فضا جهت پذیرش مسافر در پروازهای همزمان، در این مدت تلاش بر این است که نبض تحرک را در فرودگاه پویا نگه داریم و با همکاری مسئولان شهری، استانی، کشوری و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند نقایص و کمبودها را در جهت ارائه سرویس‌دهی مطلوب‌تر در ترمینال فرودگاه فراهم آوریم.

وی ادامه داد: در زمینه بهسازی سالن ترمینال و افزایش فضای در دسترس مسافر تمهیدات و برنامه‌های اجرا شده است اما عملیات ایجاد شده کافی نیست.

رضایی با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح کیفی خدمات و امکانات گفت: بدون هیچ‌گونه توقف در عملیات پروازی و تعداد پرواز به زودی شاهد تغییرات بهتر در خصوص فضا و امکانات در سالن مسافری خواهیم بود .

وی اضافه کرد: در همین ماه بیش از ۵۵ هزار مسافر از فرودگاه آبادان تردد کردند که نسبت به ۳۶ هزار مسافر تیر ماه سال جاری بیش از ۵۰ درصد افزایش در جابجایی مسافر نشان می‌دهد .

در حال حاضر فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، خارک، مشهد، شارجه وکویت فعال است./

نظر شما