شناسهٔ خبر: 115799 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

لایروبی ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان تاکنون/ آمادگی بنادر بوشهر برای پشتیبانی از جام جهانی/ تخلیه ۹.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر/ تخلیه‌وبارگیری ۶۳ میلیون تن کالا در بنادر طی ۵ ماهه اول

عملیات شبانه تخلیه و بارگیری لایروبی ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان و آمادگی بنادر بوشهر برای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آغاز بهره‌برداری از فازهای ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

بهره‌برداری از فاز ۲ و ۳ کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن خوراکی به مناسبت هفته دولت با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد.

شروع عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر

عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در بنادر استان بوشهر از جمله عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی در بوشهر در مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر آغاز شد.

لایروبی ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان تاکنون

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: از حجم یک میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب پیش‌بینی شده تاکنون حدود ۱۱۲ هزار مترمکعب از خلیج گرگان لایروبی شده و امیدوارم با تداوم این روند لایروبی قسمت اولیه قبل از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد.

جاده کمربندی بندر امام (ره) به آبادان به بهره‌برداری رسید

جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان همزمان با هفته دولت و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وجمعی از مسئولین و مقامات محلی به بهره‌برداری رسید.

آمادگی بنادر بوشهر برای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی هرچه بهتر از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، از راه‌اندازی ترمینال مسافری در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.

تخلیه ۹.۵ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور

طی ۵ ماهه نخست سال جاری معادل ۹ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۴۶۳ تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد و میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور طی مدت مشابه سال گذشته، ۱۰میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۲۳ تن بود.

تخلیه‌وبارگیری ۶۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران طی ۵ ماهه اول سال

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۵ ماهه نخست امسال، معادل ۶۲ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۲۸۸ تن بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

موجودی ۱۰۲ هزار TEU کالاهای کانتینری و ۷.۴ میلیون تنی کالاهای غیرکانتینری در بنادر کشور

تا ابتدای شهریور سال جاری میزان، موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور معادل ۱۰۲ هزار و ۷۶۴ TEU، موجودی کالاهای غیرکانتینری ۷ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۶۶ تن و موجودی کالاهای اساسی معادل ۳ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۹۰۶ تن بوده است.