شناسهٔ خبر: 115802 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد؛

بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه / فروش قطار تهران - کربلا از طریق آژانس‌های منتخب و تنها برای کاروان‌ها

میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن از بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت خبر داد.

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره پروژه‌های قابل بهره‌برداری از شرکت راه‌آهن به مناسبت هفته دولت خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم طی یک سال گذشته انجام شد، حوزه ناوگان و بهسازی خطوط ریلی با جهش بالایی همراه بوده و در شهریورماه شاهد بهره‌برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی خواهیم بود که رکوردی در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره میزان پیشرفت پروژه شلمچه- بصره نیز توضیح داد: بیش از ۱۵ سال از مصوبات مربوط به این پروژه می‌گذرد ولی تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت چندانی در این باره حاصل نشده است.

صالحی خاطر نشان کرد: هم اکنون مسائل مربوط به زیرساخت‌ها به صورت گام به گام در حال انجام است و با توجه به اینکه این طرح به تفاهماتی با کشور عراق نیاز دارد،‌ مذاکراتی نیز با این کشور آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به قطار تهران- کربلا که صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد، گفت: پس از پیگیری‌های متعدد وزیر راه و شهرسازی و مذاکرات مدیران راه‌آهن با همتایان عراقی و سفری که در مسیر قطار تهران- کربلا داشتیم، اولین قطار از تهران به مقصد کربلا راه‌اندازی شد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن خاطر نشان کرد:‌ این قطار پس از حرکت از تهران وارد ایستگاه شلمچه خواهد شد و مسافران پس از طی یک مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره رفته و مجددا از طریق قطار وارد کربلا می‌شوند.

به گفته صالحی، ایستگاه تنها ۵ دقیقه تا حرم حضرت ابوالفضل(ع)  فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: حرکت این قطار فعلا به مدت سه ماه به صورت آزمایشی بوده و در این مدت هفته‌ای یک رام قطار از تهران تا کربلا و بالعکس خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: طی این سه ماه مشکلات و چالش‌های مسیر به منظور مدیریت بهتر احصا خواهد شد و پس اتمام این مدت آزمایشی، برای افزایش تعداد حرکت قطارها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

صالحی گفت: این قطار فعلا به صورت کاروانی بوده و خرید بلیت از آژانس‌های منتخب انجام می‌شود.