شناسهٔ خبر: 11587 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور بخش خصوصی می‌تواند تحولات مهمی در حمل ونقل ریلی ایجاد کند

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های حمل و نقل ریلی در برخی از نقاط کشور در صورتی که سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه بیشتر فعال شوند شاهد تحولات مهمی در این عرصه خواهیم بود

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي ابراهیم آقامحمدی به ايرنا گفت: مسئولان و تمام دست اندرکاران صنعت حمل و نقل ریلی کشور باید با رویکرد مثبت برنامه های توسعه حمل و نقل ریلی را دنبال کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی بسیار ضرورت دارد، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی در این عرصه در صورتی که بتوانیم سمت و سوی این بخش از حمل و نقل را به جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران سوق دهیم، به مرور شاهد تحولات مثبتی در عرصه حمل و نقل ریلی به ویژه در بخش ترانزیت و در نتیجه بازارهای جهانی خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در کشور در کوتاه مدت و بلندمدت تاثیرات مثبتی بر رشد اقتصاد ملی، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد گذاشت و سهم حمل و نقل ریلی را در حوزه حمل بار و مسافر افزایش خواهد داد.

آقامحمدی با بیان آنکه استان هایی با ظرفیت بالای مسافر و بار بایستی از توسعه خطوط ریلی بهره مند شوند، افزود: وسعت زیاد و همچنین تقاضا برای حمل و نقل ریلی ما را بر آن داشته تا اقدامات وسیعتری را برای مناطق مستعد انجام دهیم تا مردم در این مناطق بتوانند با استفاده از حمل ونقل ریلی به سهولت تردد کنند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس اضافه کرد: با حرکت به سمت و سوی خصوصی سازی و واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، طبعا شبکه حمل و نقل ریلی کشور به اهداف اصلی خود خواهد رسید.

وی افزود: در چشم انداز توسعه حمل و نقل ریلی توسعه خط آهن کشور تا 25 هزار کیلومتر هدف گذاری شده لذا احداث و توسعه خط آهن کشور باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته این نماینده مردم در مجلس، براساس اعلام نظر اتحادیه جهانی راه آهن، ایران باوجود پتانسیل ها و مزیت های فراوانی که می تواند از توسعه خطوط ریلی به دست آورد، سرمایه گذاری بسیار ناچیزی را در بخش حمل و نقل ریلی انجام داده است.

نظر شما