شناسهٔ خبر: 11593 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان:

تکمیل پروژه کنارگذر شرق اصفهان ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حجت اله غلامی با حضور محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان و شرکت آتیه صبا به نمایندگی از سازمان بازنشستگی کشوری به عنوان سرمایه گذار از محور کنارگذر شرق اصفهان بازدید شد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه کنار گذر شرق اصفهان گفت : یکی از پروژه های بزرگ استان در راستای حمل ونقل اصلی محور شمال به جنوب احداث ۹۳ کیلومتر کنار گذر شرق اصفهان است که از سال ۸۳ عملیات اجرایی آن همزمان با احداث کنارگذر غرب آغاز شد و متاسفانه بدلایل مسائل مالی و مشارکتی کار اتمام این پروژه که از آزاد راه اصفهان – کاشان شروع و به محور اصفهان – شیراز ختم می شود متوقف شد .

غلامی افزود :قطعه اول این پروژه به طول ۲۹ کیلومتر، از آزاد راه کاشان شروع و به جاده اردستان ختم می شود و قطعه دوم از جاده اردستان آغاز و تا جاده اصفهان – نایین به طول ۳۴ کیلومتر ادامه می یابد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به اعتبارات مورد نیاز این پروژه تصریح کرد :تکمیل فاز ۱ و۲ این پروژه ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد و فاز ۳ این پروژه از کیلومتر ۶۳ تا ۹۳ بدلیل وجود مناطق شهری، ابنیه و صنعتی ۳۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی کل اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه را ۶۵۰ میلیارد تومان دانست و گفت : تامین اعتبار برای احداث اینچنین پروژه ای با بار مالی زیاد برای وزارت راه وشهرسازی به تنهایی مقدورنیست و تنها با مشارکت بخش خصوصی می توان اینگونه پروژه ها را به سرانجام رساند چرا که کل پروژه هزینه ای بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان دربر خواهد داشت.

غلامی با اعلام پیگیری های انجام شده جهت تکمیل این پروژه عظیم اظهار داشت : جلسات متعددی در اینخصوص گرفته شد که نهایتا با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی توافقنامه ای مابین دوطرف ایجاد شد که در این توافقنامه کار تکمیل پروژه ۷۰% با سرمایه گذار و ۳۰ % با وزارت راه وشهرسازی انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا ظرف ۱۸ ماه آینده فاز ۱ و ۲ این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری برسد و فاز ۳ آن هم با پیگیریهای انجام شده بعد از تکمیل فاز ۱ و۲ راه اندازی گردد.

غلامی در توجیه برگشت سرمایه این پروژه اظهار داشت : وجود محور پرترافیک اصفهان – شیراز ، وجود محورهای پرترانزیت نایین واردستان ، وجود محور فرودگاه اصفهان و احداث بندر خشک اصفهان و وجود سه شهر جدید بهارستان ، فولادشهر ومجلسی  می تواند به عنوان یک توجیه بسیار قوی به منظور سرمایه گذاری در این بخش در نظر گرفته شود.

حسین فروغی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به عنوان بخش خصوصی مشارکت کننده در این پروژه گفت : این پروژه به عنوان یک پروژه ملی حائز اهمیت است و برای بخش خصوصی به لحاظ برگشت سرمایه جهت پیگیری حقوق  بازنشستگان کشوری می تواند مثمر ثمر باشد و امید است که با توافق خوب مبتنی بر بررسی های واقعی، این صندوق بتواند پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیز باشد و بتوان این پروژه عظیم را راس زمان مقرر شروع و در زمان مشخص شده تکمیل نمود.

فروغی در ادامه ضمن بازدید از مسیر کنارگذر شرق اصفهان ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی کشور این کار را به شرکت آتیه صبا سپرده است و این شرکت پروژه های زیادی را در دست احداث دارد بتوان تا ۱۸ ماه آینده فاز ۱ و۲ آنرا با توافق انجام شده تکمیل نمود .

محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این بازدید شرکت واظهار داشت : کنار گذر شرق اصفهان یکی از پروژه های نیمه تمام وقدیمی استان است که جهت تکمیل نیاز به سرمایه گذار توانمند دارد.

طرفه گفت : به لحاظ موقعیت اصفهان به لحاظ کریدور شمال – جنوب لزوم اجرای کنار گذر شرق اصفهان حائز اهمیت است که بدلیل مشکلات مالی متوقف بوده است و با پیگیری اداره کل راه وشهرسازی استان و دستور مدیریت استان تکمیل این پروژه بزرگ در دستور کار قرار گرفت.

طرفه ابراز امیدواری کرد تا آخر شهریور ماه مجوزات لازم اخذ، توافقنامه مبادله و انتخاب پیمانکار انجام و مهرماه سالجاری عملیات اجرایی پروژه انجام گیرد ضمن آنکه استان تمام تلاش خود را جهت تسریع در به بهره برداری رساندن این پروژه انجام خواهد داد.

نظر شما