شناسهٔ خبر: 116000 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل مطرح کرد؛

دعوت به همکاری دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با معاونت حمل‌ونقل

ساختمان وزارت راه و شهرسازی مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل از فراخوان انجام مطالعات طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی معاونت حمل‌ونقل توسط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خبر داد.

حمید میرزاحسین مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت همکاری با اساتید، محققان و صاحب‌نظران عرصه حمل‌ونقل که در مراکز دانشگاهی و پژوهشی مشغول به فعالیت هستند، در برنامه سال ۱۴۰۱ معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تنوع طرح‌های تعریف شده در این بخش با توجه به گستره فعالیت معاونت حمل‌ونقل، زمینه تحقیقاتی در نظر گرفته شده را شامل به‌هنگام‌سازی مدل ملی تقاضای سفر در افق ۲۰ ساله، تدوین برنامه اقدام پیاده‌سازی زیست بوم استارت‌آپی حمل‌ونقل کشور، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل بر ترانزیت و توسعه پایدار کشور و طراحی سامانه جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برشمرد.  

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در این راستا تمامی متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه رسمی وزارت راه و شهرسازی به آدرس https://www.mrud.ir/  اطلاعات مربوط به پروژه‌ها را دریافت و مدارک مدنظر را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۹ به معاونت حمل‌ونقل ارسال کنند.

وی در پایان به رویکرد معاونت حمل‌ونقل در خصوص برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز علمی و صنعت، اشاره کرد و گفت: این معاونت آماده دریافت ایده‌ها و نقطه‌نظرات اساتید این عرصه، فعالان و نخبگان بوده و از همکاری با همه دست‌اندرکاران امر استقبال می‌کند.