شناسهٔ خبر: 11609 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

موافقت نهاد رياست جمهوري با اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیونی به تمام واحدهای مسکن مهر

مسکن مهر ایرانشهر عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از موافقت نهاد رياست جمهوري با اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به تمام واحدهای مسکن مهر خبر داد.

حبیب‌اله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیمات نهاد رياست جمهوري برای کمک به تکمیل و تحویل هر چه سریع‌تر واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: در جلسه‌ای که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، موافقت با اختصاص تسهیلات ۳۰ میلیونی به تمام واحدهای مسکن مهر اعلام و قرار شد با حمایت‌هاي لازم اختصاص تسهیلات به تمام واحدها تصویب شود در حالی که پیش از این تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن مهر به پروژه‌هایی تعلق می‌گرفت كه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیكی داشته باشند و پروژه‌های آنها نیز فعال باشند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر اختصاص می‌یابد خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند اما به علت کمبود اعتبار لازم برای ساخت واحدهای مسکن مهر، مقرر شد تمام متقاضیان واحدها این تسهیلات را دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: وزارت نیرو در تامین اعتبار برای تامین تاسیسات مسکن مهر مشکلاتی دارد؛ اما بر اساس مصوبه‌ای که پیش از این دولت برای کمک به رفع مشکلات فاضلاب مسکن مهر در هشتم شهریورماه ۹۴ ابلاغ کرده بود، بار دیگر بر اختصاص رقم ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی ریاست جمهوری تاکید شد.

طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید هم اکنون از محل منابع داخلی و فروش اراضی در حال تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید است، به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با تخصیص این اعتبار، وزارت نیرو به سرعت بخش عمده تاسیسات زیربنایی را تامین می‌کند.

وی درباره تاسیسات روبنایی مسکن مهر گفت: تاسیسات روبنایی مسکن مهر مثل مدارس از محل منابع داخلی شرکت عمران تامین می‌شود. به عنوان مثال ۶ مدرسه در هشتگرد و ۱۱ مدرسه در پردیس آماده افتتاح است اما به دلیل این‌که جمعیتی در برخی فازهای پردیس اسکان نیافته این مدارس فعلاَ افتتاح نمی‌شود./

نظر شما