شناسهٔ خبر: 11617 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات تأمین مالی فعالیت‌ عمرانی شهرهای جدید از طریق بازار سرمایه/ استقبال از سرمایه‌گذاری بانک‌های خصوصی در اراضی شهرهای جدید/ بررسی عرضه سهام شرکت‌های شهرهای جدید پردیس و پرند در فرابورس

محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید جزئیات سرمایه‌گذاری بانک مسکن در اراضی شهر جدید پردیس و نحوه درآمدزایی این شرکت از طریق مدیریت دارایی‌ها را تشریح کرد.

محسن نریمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در زمینه تأمین مالی فعالیت‌های عمرانی شهرهای جدید از طریق بازار سرمایه گفت: قراردادی با بانک مسکن در زمینه تأمین مالی زیرساخت‌های شهرهای جدید با استفاده از مدیریت دارایی‌هایمان منعقد کرده‌ایم؛ تعدادی مشاور نیز برای این اقدام جذب شده‌اند که آنها در حال بررسی روش‌های کاربردی شدن این اقدامات هستند که البته برخی فعالیت‌ها احصا و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به انعقاد قرارداد این شرکت با بانک مسکن گفت: بانک مسکن به عنوان «وکیل» شرکت عمران شهرهای جدید قرار است زمین‌های شهرهای جدید را در اختیار بگیرد و با ارائه مدیریت دارایی، اموالی را در اختیار شرکت شهرهای جدید بگذارد؛ این مورد به عنوان پایلوت در شهر جدید پردیس در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بانک مسکن به عنوان وکیل شرکت عمران شهرهای جدید زمین‌های متعلق به این شرکت را پس از تصویب مجمع عمومی شرکت عمران شهرهای جدید در اختیار گرفته و اموال ما را اعمال مدیریت می‌کند؛ به این صورت که بانک مسکن نیازهای مالی ما را در طرح‌های زیربنایی و روبنایی پردیس بر عهده می‌گیرد و از سوی دیگر زمین‌های ما در اختیار آنهاست و می‌توانند روی آنها برنامه‌هایی که از نظر سودآوری قابل توجیه است پیاده‌سازی کرده و در پایان قرارداد، حق‌العمل خود را از محل درآمدها برمی‌دارند.

وی درباره روش‌های دیگر تأمین مالی طرح‌های عمرانی شهرهای جدید گفت: ما روش‌های دیگری همچون تهاتر مستقیم با بانک مسکن و با مشارکت بخش خصوصی داریم که با همکاری آنها وارد کارهای ساخت و ساز، انبوه‌سازی مسکن و طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری می‌شویم؛ آورده ما در این همکاری "زمین" است و آورده بخش خصوصی نقدینگی است؛ در انتها سهم ما و سهم بخش خصوصی مشخص شده و هر دو به درآمد می‌رسند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بانک مسکن به عنوان نهاد همراه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این قرارداد انتخاب شده و هیچ انحصاری برای آن نیست و می‌توانیم در ادامه پروژه مدیریت دارایی‌های شهرهای جدید از نقدینگی سایر بانک‌ها حتی بانک‌های خصوص نیز استفاده کنیم.

نریمان در خصوص عرضه سهام شرکت‌های شهرهای جدید پردیس و پرند به فرابورس به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و اگر تأیید شود، اجرایی خواهد شد./

نظر شما