شناسهٔ خبر: 116186 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اخذ ۵۵۴ رای قضایی به نفع بیت المال بمنظور مبارزه با زمین خواری در استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اخذ ۵۵۴ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای بازپس گیری بیش از ۱۲۰۰۰ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در سالجاری ۵۵۴ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شد.  

وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از ۱۲ هزار و ۲۳۲ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ۳۵ فقره رای قطعی قضایی در راستای رفع تصرفات غیر مجاز اجرا شد که به تبع آن بیش از ۷۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان به دولت اعاده شد.  

وی ادامه داد: به موجب دست درازی به بیش از ۷۲ هکتار از اراضی دولتی، ۴۴ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

پارسایی‌راد گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.