شناسهٔ خبر: 116189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

ثبت نام تسهیلات خود مالکی مسکن و نوسازی بافت فرسوده در زنجان ادامه دارد/ تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت و ساز مسکن

شاهین فر زنجان.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، از تداوم ثبت نام تسهیلات خود مالکی مسکن و نوسازی بافت فرسوده در استان زنجان خبر داد.

سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،از تداوم ثبت نام تسهیلات خود مالکی مسکن و نوسازی بافت فرسوده در استان زنجان خبر داد و گفت : از ۱۳ دی ماه سال گذشته سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir فعال شده است و سازندگان بخش خصوصی(خودمالکی) و  در بافت‌های کم برخوردار و ناکارآمد شهری و نیز در محدوده های خارج از بافت فرسوده در استان زنجان می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کرده و در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی ابراز داشت: مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری صورت گرفته و متقاضیان به صورت مرحله‌ای برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده از طریق سامانه مذکور به بانک عامل معرفی می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات بافت فرسوده مسکن در استان زنجان همچنان ادامه دارد، افزود: زنجانی‌ها می‌توانند در سایت سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و از این فرصت استفاده کنند.

فرصت طلایی اخذ تسهیلات بانکی خود مالکین

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات بانکی برای خود مالکین در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت و ساز مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «https://saman.mrud.ir» ثبت نام کرده و با تکمیل مدارک و انتخاب بانک عامل پیگیر دریافت تسهیلات خود باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: خود مالکین می‌توانند با داشتن پروانه ساختمانی زمین مورد نظر جهت دریافت وام اقدام کنند. 

شاهین فر به میزان تسهیلات خود مالکین در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سقف تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان و با کارمزد ۱۸ درصد و ۲۰ ساله است و با این میزان تسهیلات بانکی متقاضیان می‌توانند در زمین خودشان اقدام به ساخت و ساز بکنند.

وی با یاد آوری اینکه ثبت نام برای اخذ تسهیلات بانکی خودمالکین (ذیل طرح نهضت ملی مسکن)در استان همچنان ادامه دارد، ادامه داد: متقاضیان اگر مدارک خواسته شده از طرف بانکها را در اسرع وقت تهیه و تشکیل پرونده بدهند در بخش اعتباری مشکلی نبوده و می‌توانند تسهیلات لازم را اخذ کنند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: بانک عامل و شعبه آن برای دریافت تسهیلات خودمالکین از سوی متقاضیان انتخاب می‌شود و در این نوع از تسهیلات, بررسی فرم «ج» و سابقه مالکیت و استفاده از تسهیلات یارانه‌ای مطرح نیست.