شناسهٔ خبر: 116203 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در شمال و شمال غرب کشور تا پایان هفته/ نفوذ گردو خاک از عراق به نوار غربی کشور

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در شمال و شمال غرب کشور خبرداد و گفت: از امروز تا پایان هفته شاهد نفوذ گرد وخاک از کشور عراق به استان های غربی و جنوب غربی خواهیم بود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ شهریور اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز سه شنبه دراستان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال و شرق آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و روز چهارشنبه دراستان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش باران، گاهی رعدو برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها فردا در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.

رفیعی ادامه داد: روز پنجشنبه ادامه بارش ها را در استان‌های گیلان، مازندران  و بخش‌هایی از اردبیل، گلستان،  شمال آذربایجان شرقی و همین طور شمال آذربایجان غربی شاهد خواهیم بود. روز جمعه همین مناطق و بخش‌هایی از اردبیل و شرق آذربایجان شرقی نیز از این بارش ها بهره مند خواهند شد.

وی افزود : از امروز تا روز پنجشنبه دمای هوا در گیلان، مازندران و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا خواهد کرد و این کاهش دما در گلستان و شمال غرب کشور بین ۴ تا ۷ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز در نوار شرقی کشور و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر نوار شرقی در شمال غرب کشور در بعضی از ساعات وزش باد به نسبت شدید خواهد بود که خیزش گرد خاک را در این مناطق به همراه دارد.

وی توضیح داد: روزجمعه در نوار شرقی کشور و امروز هم در نوار شرقی کشور و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هم نوار شرقی و شمال غرب کشور در بعضی از ساعات وزش باد شدید ادامه خواهد کرد.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا پنجشنبه نفوذ گرد وخاک از کشور عراق به نوار مرزی کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، خوزستان و از امروز تا پایان هفته جاری تداوم جریانات جنوبی بر روی خوزستان موجب افزایش رطوبت و شرجی شدن هوا برای مناطق غربی، مرکزی وجنوبی استان خوزستان داشته باشیم .

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا پایان هفته دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا روز پنجشنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته رفیعی، تهران امروز آسمان صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود .

وی گفت: بیشینه دمای پایتخت ۳۴ درجه بالای صفر است.  فردا هم به همین ترتیب خواهد بود و کمینه دما فردا به ۲۲درجه خواهد رسید.